Σελίδες

Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014

Περί φιλίας


Κάποιος είχε πει φίλοι είναι οι συγγενείς που διαλέγουμε.

Δεν είναι σίγουρο τι εννοεί ο καθένας μας όταν αναφέρεται στη φιλία. Δεν είναι καθόλου σίγουρο ούτε πως ο ίδιος την αντιλαμβάνεται ούτε τι εισπράττει από αυτήν ο φίλος του ή οι φίλοι του. Η αντίληψη περί φιλίας είναι μια καθαρά υποκειμενική διεργασία του εγκεφάλου, μη αποδεχόμενη κανόνων και κανονισμών.

Κάποιος θα θεωρήσει φίλο του τον καλό συνάδελφο στη δουλειά που τον βοηθάει πάντοτε πρόθυμα, ή τον υπάλληλο της τράπεζας που πολύ συχνά τον εξυπηρετεί με το χαμόγελο στο στόμα, ή την κοπέλα του σούπερ μάρκετ που επισκέπτεται για πολλά χρόνια και του συστήνει πάντοτε τα πιο φρέσκα.

Κάποιος θα εννοεί ως φίλους του όλη την παρέα. Την παλιοπαρέα που ξεκίνησαν όλοι μαζί στην ίδια γειτονιά από τα μικρά τους χρόνια, μαζί στο σχολείο, στις κοπάνες, στα γλέντια, τις χαρές και τις λύπες.

Κάποιος άλλος θα επιλέξει με αυστηρότερα κριτήρια. Θα ψάξει – και ίσως να μη βρει ποτέ – αυτόν ή αυτούς με τους οποίους αισθάνεται πως έχει περισσότερα κοινά ενδιαφέροντα, λιγότερες διαφορές, κοινές ανησυχίες, μικρότερη ‘απόσταση’. 
 
Κατά κύριο λόγο οι αληθινές φιλίες γεννιούνται στα μικρά χρόνια του ανθρώπου, τότε που τα κριτήρια επιλογής είναι εντελώς διαφορετικά. Τότε που υπάρχει αγνότητα, δεν γίνονται δεύτερες σκέψεις, δεν υπάρχει υπολογισμός, συμφέρον και σκοπιμότητες.

Υπάρχει και η κατηγορία των γελοίων. Είναι αυτοί που δεν αισθάνονται απολύτως τίποτα όταν σε συναντούν κάπου τυχαία μετά από χρόνια, κι όμως παριστάνουν πως τους έλειψες.
Πως σε σκέφτονταν.
Πως …χαθήκατε!
Ειδικά όταν διαπιστώσουν πως το επάγγελμά σου τους χρειάζεται ή κάποια στιγμή θα τους χρειαστεί, θα βγάλουν από μέσα τους τον γλύφτη. Αν είσαι δικηγόρος, διευθυντής τράπεζας, χειρουργός, εφοριακός, στέλεχος κόμματος (επάγγελμα με μέλλον!), τότε θα σου γίνουν τσιμπούρι.
“Μη χαθούμε τώρα, ε;”
“Τι κάνεις την άλλη εβδομάδα;”
“Θέλω πολύ να τα πούμε. Μου δίνεις το κινητό σου;”
Και φεύγοντας θα σου σφίξουν δυνατά το χέρι (το σφίξιμο με δύναμη γι’ αυτούς κάτι θα σημαίνει) και θα σου χτυπήσουν την πλάτη, έτσι, από …οικειότητα!
Εννοείται πως αν είσαι ταξιτζής, κουρέας, σερβιτόρος, υπάλληλος και λοιπά αχρείαστα επαγγέλματα, το νούμερο του τηλεφώνου σου θα το πετάξουν στον πρώτο κάδο.


Ο φίλος είναι παντού γύρω σου και κύρια στο μυαλό σου.
Θα σε πάρει τηλέφωνο να βγείτε που είναι σαββατόβραδο και μόλις του πεις ό,τι είσαι άρρωστος θα έρθει σπίτι να σου κάνει παρέα. Χέστο το μπαράκι.
Θα του πεις ότι τραβάς ζόρια που εκείνη σε παράτησε και θα έρθει με 40 πυρετό να τα πείτε.
Θα ψάχνει να σου βρει δουλειά και μέχρι να σταθείς στα πόδια σου θα σε στηρίζει οικονομικά, χωρίς να περιμένει να τα πάρει πίσω.
Θα κλάψει που έχασες τη μάνα σου σα να ήταν η δική του.
Θα σε ακούσει και θα σου συμπαρασταθεί σε οτιδήποτε, ακόμη και αν ξέρετε και οι δύο ότι λες βλακείες.

Θα σου πει όμως και τις αλήθειες που σε πονάνε. 
Καλός δεν είναι ο φίλος με τα ωραία λόγια, αλλά αυτός που σου τραβάει σφαλιάρες όταν έχεις λάθος, ρισκάροντας ακόμη και να χαθούν οι δεσμοί που σας ενώνουν.

Ποτέ δεν είσαι μόνος όταν κάπου υπάρχει έστω και ένας που σε σκέφτεται.
Δεν είναι ανάγκη να είστε μαζί σε όλη σας τη ζωή για να παραμείνετε φίλοι. Η πραγματική φιλία δεν προϋποθέτει τη μικρή απόσταση. Αρκεί που ο φίλος νοιάζεται, αρκεί που υπάρχει και ας μη τον βλέπεις.


Ο φίλος είναι όπως ένα πολύ μικρό νησάκι στη μέση του ωκεανού. Ένα μικρό κομμάτι εδάφους που μπορείς να προσγειώσεις το αλεξίπτωτο με ασφάλεια. Ο φίλος είναι που κατέχει το μαγικό εκείνο κλειδί που ξεκλειδώνει την καρδιά. 
Και τι βρίσκει εκεί μέσα;
Το ζητούμενο, την αγάπη!

Από τον αγαπημένο μου “Προφήτη” του Kahlil Gibran:
Ο φίλος σας είναι η εκπλήρωση των αναγκών σας. Είναι το χωράφι που εσείς σπέρνετε με αγάπη και θερίζετε μ’ ευγνωμοσύνη. Και είναι το τραπέζι σας και το παραγώνι σας. Γιατί πηγαίνετε στον φίλο με την πείνα σας και τον αναζητάτε για τη γαλήνη σας.
Όταν ο φίλος σας εκφράζει τις σκέψεις του, δεν φοβάστε το όχι στη δική σας σκέψη, ούτε αποσιωπάτε το ναι. Και όταν εκείνος είναι σιωπηλός, η καρδιά σας δεν παύει για να ακούσει την καρδιά του.
Γιατί στην φιλία, όλες οι σκέψεις, όλες οι επιθυμίες, όλες οι προσδοκίες γεννιούνται και μοιράζονται χωρίς λέξεις, με χαρά που είναι άφωνη.
Όταν χωρίζεσαι από το φίλο σου, δεν λυπάσαι.
Γιατί αυτό που αγαπάς πιο πολύ σ’ αυτόν μπορεί να είναι πιο φανερό στην απουσία του, όπως ο ορειβάτης βλέπει πιο καθαρά το βουνό από την πεδιάδα.
Και μη βάζετε κανένα σκοπό στη φιλία εκτός από το βάθαιμα του πνεύματος. Γιατί η αγάπη που γυρεύει κάτι άλλο εκτός από την αποκάλυψη του δικού της μυστηρίου δεν είναι αγάπη παρά ένα δίχτυ που ρίχνεται στη θάλασσα και μόνο το ανώφελο θα πιάσει.
Και δίνετε τον καλύτερο εαυτό σας στον φίλο σας. Αφού θα γνωρίσει την άμπωτη του κυμάτου σας, δώστε του να γνωρίσει και την παλίρροιά του. Είναι ο φίλος κάτι που θα ‘πρεπε να γυρεύετε όταν έχετε ώρες που θέλετε να σκοτώσετε; Καλύτερα να γυρεύετε τον φίλο σας πάντα όταν έχετε ώρες να ζήσετε. Γιατί το έργο του φίλου είναι να εκπληρώνει τις ανάγκες σας, αλλά όχι να γεμίσει το κενό σας.
Και μέσα στη γλύκα της φιλίας κάνετε να υπάρχει γέλιο και μοίρασμα χαράς. Γιατί στις δροσοστάλες των μικρών πραγμάτων η καρδιά βρίσκει την καινούρια αυγή της και ξανανιώνει.


Κάποιος είπε ότι μεταξύ ενός άντρα και μιας γυναίκας δεν μπορεί να υπάρχει φιλία”. Να είναι άραγε έτσι;

Κάποιοι θα ισχυριστούν ότι μια γυναίκα αποκλείεται (ή πολύ δύσκολα) θα μπορούσε να εκμυστηρευτεί σε έναν άντρα αυτά που θα συζητούσε άνετα με μια φίλη της. Φυσικά το ίδιο ισχύει και με τους άντρες.
Φιλία μεταξύ ατόμων διαφορετικού φύλου θα μπορούσε να υπάρχει αλλά με «όρια». Μια κάποια ‘απόσταση’ λόγω αμοιβαίου σεβασμού, ίσως κάποιες γραμμές θα πρέπει να οριοθετούν τη μεταξύ τους φιλία.

Κάποιοι άλλοι το κάνουν ακόμη πιο δύσκολο. Έχουν την άποψη πως ενδόμυχα πάντοτε θα υποβόσκει ο ερωτισμός - μικρός ή μεγάλος -, ίσως και κάποιο φλερτ. Σε μια τέτοια περίπτωση ασφαλώς και δεν μιλάμε για φιλία.

Μεγάλη κουβέντα και δύσκολη και θεωρώ πως αν την αρχίσουμε δεν θα τελειώσει ποτέ.




68 σχόλια:

  1. Φίλοι μου είναι αυτοί που μπορώ να κάνω τις @@@ και να συνεχίζουν να με αγαπούν.
    Εγώ πιστεύω στη φιλία μεταξύ άντρα και γυναίκας. Ένας από τα δυο κολλητάρια μου είναι άντρας, συνομήλικος μου και κρατάει χρόνια 9 η φιλία μας. Όταν δε πριν χρόνια ήμουν σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση, με πήρε αμέσως τηλέφωνο αφού το είχε νιώσει!
    Θα μπορούσα να γράφω ασταμάτητα και για την κολλητή μου αλλά είμαι ακόμα στη δουλειά.....
    Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η λέξη "κολλητός/ή" με απασχόλησε και θεώρησα σωστό να μην αναφερθώ καθόλου. Πρόκειται για νεολογισμό που δεν με βρίσκει σύμφωνο. Εκτός και αν αναφέρεσαι σε πάρα πολύ κοντινό σου άνθρωπο, αυτόν που εγώ λέω αληθινό φίλο.
      Το "κολλητός" με χαλάει. Όποτε το έχω πει είναι σε άνθρωπο που δεν έχω καν μαζί του φιλική σχέση και το λέω έτσι απλά για να μη τον φωνάξω "ρε".

      Θα ήθελα να κρατήσω αποστάσεις από την άποψη περί φιλίας μεταξύ άντρα/γυναίκας.
      Επαναλαμβάνω αυτό που έγραψα και παραπάνω ότι δεν θα μπορούσες ποτέ, ή πολύ δύσκολα, να μιλήσεις ΓΙΑ ΟΛΑ στο αντίθετο φύλο. Εγώ ας πούμε δεν θα μοιραζόμουνα με μια φίλη ΤΑ ΠΑΝΤΑ (όχι τα ασπρόμαυρα αρκουδάκια), όλες τις μαλακίες που έχω κάνει.

      Διαγραφή
    2. Μόλις μαζεύτηκα και έβαλα ένα ποτάκι :))
      Η λέξη κολλητός/ή για μένα σημαίνει αδερφός/ή με δεσμούς όχι αίματος αλλά καρδιάς.
      Δεν ζηλεύω τις αντρικές φιλίες και δεν με αφορούν οι ζήλιες και τα φαγώματα μεταξύ γυναικών! Για να το λες πάει να πει ότι το έχεις νιώσει.
      Δεν μπορώ να μιλώ γενικευμένα για ένα θέμα όπου έχω τη δική μου προσωπική εμπειρία. Είμαι ευλογημένη γιατί παρ'ότι η κολλητή μου φίλη παντρεύτηκε (κοντεύει τα 4 χρόνια) δεν την έχασα. Μπορεί να μειώθηκαν οι μέρες που τη βλέπω, η αγάπη όμως δεν άλλαξε, η σχέση δεν κλυδωνίστηκε! Είναι κομμάτι της ζωής μου! Δεν λέω " μπορεί να κάνει απίστευτα πράγματα για μένα". ΕΧΕΙ κάνει απίστευτα πράγματα για μένα. Και το ότι επί 9 συναπτά έτη δεν πικραθήκαμε,δεν τσακωθήκαμε, και με ανέχεται νομίζω ότι τα λέει όλα!
      Δεν μπορώ να πω το ίδιο για τις φίλες που θα βγω για έναν καφέ μια φορά στους τρεις μήνες.Ανήκουν στην παρέα.
      Τα υπόλοιπα θα τα πούμε κάποια στιγμή από κοντά :)))


      (Θα το δεις το πρωί εσύ, οπότε καλημέρα και χρόνια μου πολλά )

      Διαγραφή
    3. Η φιλία περιέχει την αγάπη αλλά δεν είναι όπως αυτή. Εννοώ πως η αγάπη θα μπορούσε να είναι μονοσήμαντη, η φιλία όχι. Δεν θα μπορούσες ποτέ να θεωρήσεις ως φίλο/η κάποιον άνθρωπο χωρίς αυτός να αισθάνεται το ίδιο για σένα και να στο ανταποδίδει.
      Αν έχεις κοντά σου μια αληθινή φίλη, όπως αυτή που περιγράφεις, τότε στ’ αλήθεια θεωρείσαι - όπως λες - ευλογημένη (πολύ σωστός όρος).

      Για τα υπόλοιπα ξέρεις: κρασάκι στο ψυγείο κι εγώ θα φέρω τα σουβλάκια.
      (Ξέρω ότι δεν τα τρως, για μένα θα τα φέρω)

      ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΠΟΛΛΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

      Διαγραφή
  2. Φίλος είναι αυτός που με αγαπάει πραγματικά ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ!!
    Τίποτε άλλο δεν με νοιάζει.
    Η αγάπη φαίνεται δεν μπορεί να σε μπερδέψει τίποτα.
    Ξεχωρίζει.
    Και ναι πιστεύω ότι υπάρχει φιλία μεταξύ άντρα και γυναίκας έχω έναν πολλά χρόνια τώρα του βγάζω το λάδι και συνεχίζει να με αγαπάει!
    Τα πάντα έχουν να κάνουν με το τι άνθρωπος είσαι, αλλά αν αγαπάς πραγματικά όλα τα άλλα είναι ατμός που έλεγε και ο Θρασύβουλας-Βέγγος!
    Την καλησπέρα μου Πέτρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα δεν είπα Έλενα ότι δεν γίνεται να υπάρχει κάποιος από το άλλο φύλο που να σε αγαπάει. Αυτό θα έλειπε!!!
      Εδώ όμως δεν μιλάμε για αγάπη, μιλάμε για φιλία. Ξέρω πως είναι δύσκολο να εξηγήσω με απόλυτη ακρίβεια πως εννοώ εγώ τον φίλο. Το έγραψα και στην αρχή: διαφορετικά το αντιλαμβάνεται ο καθένας από εμάς!
      Φίλο θεωρώ (το διάβασα κάπου και το θεωρώ σωστό) αυτόν που μιλάει όμορφα για σένα όταν δεν είστε μαζί. Έχω πιάσει κατά καιρούς τον εαυτό μου να λέω μαλακίες για τον φίλο μου πίσω από την πλάτη του. Και το μετανιώνω!

      Η γνώμη μου είναι πως μεταξύ άντρα/γυναίκας είναι από πολύ δύσκολο έως αδύνατο να υπάρχει σκέτη και πραγματική φιλία, χωρίς να υποβόσκει κάτι άλλο. Θα είναι καθαρό, θα είναι αγνό (αφού μιλάμε για φιλική σχέση), δεν παύει όμως να υπάρχει.

      (το είπα πως θα γίνει δύσκολο αν μπούμε σε αυτά τα μονοπάτια)

      Διαγραφή
    2. Για φιλία μιλάω και εγώ Πέτρο.
      Να αγαπάς πραγματικά τον φίλο σου ή την φίλη σου.
      Δεν νομίζω ότι έχει φύλο η φιλία.
      Είναι θέμα ανθρώπων κάποιοι δεν μπορούν να δουν μόνο φιλικά κάποια γυνάικα ή κάποιον άντρα αντίστοιχα και κάποιοι μπορούν να το διαχωρίσουν!
      Το βιώνω γι' αυτό στο λέω!
      Είμαστε φίλοι πολλά χρόνια με έναν άντρα και αγαπάμε πραγματικά ο ένας τον άλλον.
      Αγάπη για τον φίλο όχι αγάπη ερωτική.
      Δεν είναι δύσκολο απλά είμαστε όλοι διαφορετικοί και δεν μπορείς να ορίσεις κάτι τόσο υποκειμενικό.
      Απλά το βιώνει ο καθένας με τον δικό του τρόπο.
      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
    3. Προφανώς και είμαστε όλοι διαφορετικοί.
      Προφανώς και αντιλαμβανόμαστε διαφορετικά το θέμα.
      Προφανώς και δεν υπόκειται η φιλία σε γενικεύσεις.
      Έλενα, ακόμη και αν δεν αναφέρθηκα επακριβώς στην ανάρτηση, αυτό είναι το ρεζουμέ των όσων εννοώ.

      Επαναλαμβάνω πως η δική μου άποψη είναι πως η φιλία (όπως εγώ την αντιλαμβάνομαι) είναι κάτι πολύ δύσκολο έως αδύνατο μεταξύ ανθρώπων διαφορετικού φύλου.

      Κάποιος που δεν με γνωρίζει (δηλαδή όλοι εδώ μέσα!!!) θα σκεφτεί: καλά, μιλάμε, πρόκειται για λιγούρη. Μόλις γνωρίσει γυναίκα το μόνο που θα σκεφτεί είναι πως θα την ρίξει στο κρεβάτι, για φιλία ούτε λόγος…!

      Ασφαλώς και δεν είναι έτσι, αλλά τι να κάθομαι να εξηγώ; Θα καταντήσει σεντόνι μεγαλύτερο από την ανάρτηση.

      Αυτό που λέω είναι ότι στον (ένα και μοναδικό) φίλο μου θα συζητήσω όλα μου (ΟΛΑ ΜΟΥ) τα προβλήματα. Στην φίλη (ομολογώ πως δεν αισθάνομαι έτσι για καμία γυναίκα) δεν θα μπορούσα να το κάνω.
      Άλλο φίλος, άλλο παρέα μου, άλλο γνωστός. Θα μπορούσα να κάνω παρέα με πάρα πάρα πολύ κόσμο. Για να καθίσω να βγάλω τα εσώψυχά μου … άστο.

      Μπράβο σας πάντως που είσαστε γνήσια φιλαράκια και πορεύεστε μαζί. Υποθέτω πως πρόκειται για έναν και μόνο άνθρωπο.
      Που αν δεν τον είχες γνωρίσει θα μίλαγες σήμερα όπως μιλάω εγώ.

      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  3. Σε περιόδους ευδαιμονίας, είναι δύσκολο να δημιουργήσεις μια δυνατή φιλία. Οι σχέσεις δημιουργούνται σε αντίξοες συνθήκες, δοκιμάζονται στα δύσκολα και δυναμώνουν μέσα από κοινούς αγώνες. Δεν πιστεύω στη διάρκεια μιας φιλίας, αλλά μόνο σ' ένα κοινό αξιακό σύστημα. Στην εποχή της τεχνολογικής υστερίας, κατακτήσαμε έξυπνες συσκευές επικοινωνίας, αλλά στην πραγματικότητα αποξενωθήκαμε και χάσαμε την ανθρώπινη περπατησιά μας.
    Φιλαράκι πάντως θεωρώ πως μπορώ να έχω ευκολότερα έναν άντρα. Και ξέρεις; Ζηλεύω στο βάθος τις αντρικές φιλίες που είναι πιο ειλικρινείς και πιο ανθεκτικές στο χρόνο, απ' τις γυναικείες. Γνώμη μου ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάποια στιγμή στο πρόσφατο παρελθόν που έκανα μια παρόμοια αναφορά - πως η αντρική φιλία είναι (συνήθως) πιο στέρεη -, υπήρξαν αντιδράσεις.
      Για να εξηγούμαι: τις θεωρώ απόλυτα σεβαστές. Όσοι/ες τις κατέγραψαν εστίασαν στα προσωπικά τους βιώματα. Άλλωστε οι φιλικές σχέσεις δεν έχουν δρόμους και κανόνες αποδεκτούς από όλους παρά μόνο από δυάδες. Ο καθένας μας μιλάει εξ ονόματος του, δεν εκπροσωπεί κανένα σύνολο.
      Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγεις Μαρία, υποθέτω πως προέρχεται από την ίδια σου τη ζωή. Έχεις δει κάποιες αντρικές φιλίες που παραμένουν ακλόνητες, ενώ στον αντίποδα κάποιες γυναικείες καταρρέουν. Επαναλαμβάνω: κάποιες!
      Δεν αναφερόμαστε λοιπόν ούτε στον «κανόνα» ούτε στις εξαιρέσεις του. Μιλάμε γενικά.
      Τα έχουμε ξαναπεί μεταξύ μας και παλιότερα. Με αφορμή αυτήν την καταραμένη κρίση έγινε μπόλικο «ξεσκαρτάρισμα». Πολλοί έφυγαν, λίγοι έμειναν, σε αυτό το σημείο η κρίση μας έκανε καλό.

      Διαγραφή
  4. Φίλος είναι αυτός που ξέρει να ακούει, που με κρίνει χωρίς με κατακρίνει, που λέει την άποψή του χωρίς να θέλει μα την επιβάλλει, που σέβεται τις επιλογές μου και με στηρίζει ακόμη κι αν δεν συμφωνεί, που μπορούμε να μιλάμε ασταμάτητα επί παντός επιστητού, που ακόμα κι αν έχουμε καιρό να βρεθούμε, όταν συναντιόμαστε είναι σαν να μην πέρασε μια μέρα!
    Είμαι τυχερή! Έχω μία τέτοια φίλη και μου φτάνει!
    Με τους άντρες επικοινωνώ καλύτερα αλλά πιστεύω κι εγώ ότι πρέπει να τηρούνται κάποιες αποστάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαστε χαμένοι αν δεν έχουμε έναν φίλο.
      Οι πολλοί, κατά τη γνώμη μου, κάνουν φασαρία. Και αν υπάρχουν μεταξύ τους αντικρουόμενες απόψεις, παρ΄το αυγό και κούρευτο!
      Θα συμφωνήσω απόλυτα. Και εγώ μπορώ να επικοινωνήσω καλύτερα με γυναίκα, αλλά ως εκεί. Οι ‘αποστάσεις’ κάνουν τα πράγματα πιο εύκολα και κατανοητά.

      Διαγραφή
  5. Το "κακό" (και) με τις φιλίες είναι πως αναθεωρούνται οι απόψεις όσο περνούν τα χρόνια. Κάποτε πίστευα απόλυτα στην φιλία αλλά και στο ότι δεν μπορεί να υπάρχει φιλία ανάμεσα σε έναν άντρα και μια γυναίκα. Μεγαλώνοντας, πιστεύω πως είναι πολύ δύσκολο να υπάρξει αληθινή φιλία ( ειδικά ανάμεσα σε γυναίκες) όσο για την φιλία ανάμεσα σε δυο άτομα του αντίθετου φίλου...θα μπορούσα να έκανα μια ανάρτηση ολόκληρη, αλλά, δεν θα κάνω μάλλον :)) Θεωρώ πολύ πιο ντόμπρες τις αντρικές φιλίες κι επίσης θεωρώ πως με τους άντρες μπορώ να είμαι πιο πολύ ο εαυτός μου, γιατί είναι πιο αληθινοί, ενώ εμείς οι γυναίκες "έχουμε τον διάολο μέσα μας"! Χατζηχρήστος/Ο Ηλίας του 16ου ! Α, κι άμα θυμηθώ και τίποτα άλλο; Ξέρεις ε; Θα ξανάρθω Ζήκο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωχ!
      Αν αυτά τα έγραφα εγώ θα μάζευα ζαρζαβατικά!
      :)))
      (Κάποιο μέρος του εγκεφάλου σου πρέπει να σκέφτεται ‘αντρικά’.)
      Θεωρώ ότι στην αντρική φιλία οι «δοκιμές» γίνονται στα γρήγορα. Πολύ εύκολα θα καταλάβεις αν με τον άλλον ταιριάζουν τα χνώτα σου.
      Στον φίλο δεν ψάχνεις να βρεις έναν άλλο μαλάκα σαν εσένα για να κάνετε παρέα. Ψάχνεις να βρεις αυτόν που θα σου τραβάει κλωτσιά στο καλάμι όταν κάνεις μαλακίες…

      (άμα ξανάρθεις να φέρεις τα ούζα σε σουλήνες)

      Διαγραφή
  6. Τρυφερότατο το κείμενό σου, Πέτρο!!!
    Με έχουν καλύψει σε πολύ μεγάλο βαθμό τα κορίτσια παραπάνω, όμως θα συμφωνούσα κι εγώ για τη φιλία ότι έχει ως βάση της την αγάπη και όλα τα άλλα έπονται.
    Όσο για τη φιλία ανάμεσα σε γυναίκα και άνδρα, ναι, την πιστεύω, γιατί τη ζω και την είχα πάντα. Μεγάλωσα σε αντρικό περιβάλλον, οπότε μου είναι κάτι εύκολο και οικείο. Το ξεκαθάρισμα γίνεται στην πρώτη επαφή, όπου αν δεν υπάρξει ερωτική έλξη, τότε όλα βαίνουν ομαλώς.
    Απολαμβάνω εξίσου τη γυναικεία φιλία, αλλά για να μπορώ να ανοιχτώ σε γυναίκα και να την αισθανθώ κολλητή μου χρειάστηκε να περάσουν και 10 χρόνια, δηλ. να έχει δοκιμαστεί στα πάντα. Είμαι που είμαι δύσκολη και δεν ανοίγομαι εύκολα, πάντα για τα σοβαρά, με τις γυναίκες μού γίνεται πιο δύσκολο. Σ' αυτό συμφωνώ λίγο με την Πέτρα.

    Φιλιά, φίλε Πετρή!!!

    υ.γ.
    Σήμερα ό,τι να 'ναι... Τα λέμε τώρα αναγκαστικά από Δευτέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν υπάρξει ερωτική έλξη το πράγμα περιπλέκεται … και γεια σας!
      Στην αντρική φιλία δεν χρειάζεται να περάσουν χρόνια για να δοκιμαστεί. Όπως λέω και πιο πάνω τα «τεστ» είναι μικρά και σύντομα. Ξεκινάει μια φιλία και στο δρόμο απλά γίνεται πιο στέρεη και δυνατή. Δεν δοκιμάζεται καθημερινά και από όλες τις πλευρές για να δούμε «τι παίζει».
      Αυτά πάνω κάτω είναι οι δικές μου απόψεις, με βάση το μυαλό που κουβαλάω. Δεν λέω πως είναι ο κανόνας.

      Καλά να περάσεις.

      Διαγραφή
    2. Φυσικά, βρε Πέτρο και δεν δοκιμάζεις επί τούτου τον φίλο σου για να δεις αν είναι αληθινός! Το πέρασμα του χρόνου θα το δείξει και η στάση του απέναντί σου, όπως και η δική σου προς σ' εκείνον.
      Πράγματι ισχύει αυτό που λες παραπάνω ότι φίλος είναι εκείνος που μιλάει με πολύ καλά λόγια για σένα, ενώ δεν είσαι παρόν, μια και θα σε αγαπά, θα σε σέβεται, θα σε θαυμάζει και θα σε εκτιμά βαθιά!

      Σ' ευχαριστώ, κι εσύ το ίδιο.

      Διαγραφή
  7. διάβασα ότι έγραψες Πέτρο και όλα όσα σχολίασαν οι εκλεκτές της παρέας. με όλους σας θα συμφωνήσω γιατί η φιλία είναι όλα αυτά και άλλα πολλά μαζί. μέσα από τις εμπειρίες της ζωής ανακαλύπτουμε, αναθεωρούμε, αφαιρούμε, προσθέτουμε.

    άλλοι κάνουμε περισσότερους φίλους, άλλοι λιγότερους, άλλες φιλίες είναι διαχρονικές, άλλες σύντομες, άλλες φιλίες έχουν εντάσεις. άλλες κυλούν ήρεμα μέσα στο χρόνο, άλλες σε ρίχνουν απ’ τα σύννεφα καθώς είτε σύντομα είτε αργά-αργά πεθαίνουν και όπως κάθε απώλεια έτσι και η “απώλεια” ενός φίλου είναι μία επίπονη συναισθηματικά διεργασία και ακολουθεί ανάλογα στάδια με αυτά του πένθους.

    αυτά που παραμένουν πάντα σταθερά κι αδιαμφισβήτητα για μένα είναι αυτά που είπε ο C.S. Lewis πως: 1. ο έρωτας ξεγυμνώνει τα σώματα. η φιλία ξεγυμνώνει τους χαρακτήρες και 2. η φιλία δεν είναι απαραίτητη, όπως δεν είναι η φιλοσοφία ή η τέχνη. δεν έχει αξία για την επιβίωση. περισσότερο, είναι ένα από εκείνα τα πράγματα που κάνουν την επιβίωση να αξίζει!

    καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η απώλεια (με ή χωρίς εισαγωγικά) ενός φίλου είναι φριχτή. Το έχω νιώσει και έχω περάσει (περνάω) ζόρια.

      Αυτός ο άνθρωπος ζει, μια χαρά είναι, αλλά δεν κάνουμε τίποτα άλλο από το να στέλνουμε ένα απλό sms μια φορά το χρόνο ο καθένας μας στη γιορτή του άλλου.

      Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο δύσκολο είναι για μένα όλο αυτό. Και στα γράφω επειδή δεν γνωρίζει καν ότι έχω μπλογκ και έτσι αποκλείεται να το διαβάσει.

      Καλό βράδυ να έχεις Βίκυ.

      Διαγραφή
  8. πολυ ομορφη αναρτηση!
    γενικα οτι μιλαει για την φιλια μου αρεσει!
    δε μπορω να φανταστω τη ζωη μου χωρις φιλους!
    ειναι σημαντικο και υπερτατο αγαθο για μενα η φιλια.
    πρεπει να τους φερομαστε καλα για να μας φαιρονται και εκεινοι!
    να τους τιμαμε πρωτα απ ολα χωρις να εχουμε την απαιτηση να μας τιμησουν. αν ειναι πραγματικοι φιλοι θα το κανουνε απο μονοι τους.

    δε ξερω πως να το πω αλλιως για να εκφρασω αυτο που νοιωθω αλλα μπορω να στο περιγραψω με μια παιδικη εκονα.

    μια κιτρηνη μαργαρτια με μια μελλισα επανω της. καπως ετσι ειναι για μενα η φιλια! :)

    καλημερα και καλο σκ να εχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η φιλία δεν είναι οξυγόνο, με την κυριολεκτική έννοια του όρου. Ο καθένας θα μπορούσε να ζήσει χωρίς να έχει ούτε έναν φίλο στη ζωή του. Θα μπορούσαν να το βεβαιώσουν όλοι οι ερημίτες του κόσμου τούτου.
      Είναι όμως έτσι;
      Μπορεί να υπάρξει μια υγιής ζωή χωρίς τη φιλία;
      Πόσα δυσαναπλήρωτα κενά θα έχει ένας τέτοιος άνθρωπος;
      Καταλαβαίνεις το νόημα που έχει στη ζωή σου η φιλία, όταν κλείσεις για μια στιγμή τα μάτια σου και "δεις" το φίλο σου να χάνεται.
      Έχεις "δει" ποτέ κάτι χειρότερο;

      Καλό σαββατοκύριακο και σε σένα Κική.

      Διαγραφή
  9. Ωραιο κειμενο!
    Καλό μας Σαββατοκύριακο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ωραιο κειμενο Ακυβερνητε Πετρο μας..
    Μου θυμισες εντονα μια αναρτηση που ειχα κανει πριν λιγο καιρο στο δικο μου σπιτακι με τιτλο Οι 8 τυποι φιλων που ΠΡΕΠΕΙ να εχει ενα ανθρωπος.
    Εγω τα τελευταια χρονια διαπιστωσα πως οι αληθινες φιλιες ειναι πολυ λιγες και δυστυχως δεν διαρκουν πολυ.
    Το τελευταιο διαστημα εχω φαει αρκετες φορες τα μουτρα μου διαπιστωνοντας πως ατομα που τα θεωρουσα οικογενεια μου στην τελικη ηταν απλα περαστικοι και φιδια επισης..
    Πιστευω πως καθε ανθρωπος αντιλαμβανεται διαφορετικα την ενοια του φιλου γιαυτο υπαρχουν και διαφορες κατηγοριες.
    Πιστευω επισης στην φιλια μεταξυ ανδρα και γυναικας., εγω εχω φιλους αντρες και γκει και μη και μια χαρα περναμε, χωρις σεξουαλικα υπονοουμενα η οτιδηποτε αλλο. Και αν και εφ όσον υπαρξει ποτε κατι τετοιο ειναι απλα απο πλακιτσα και μονο.

    Καλο διημερο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρήκα και διάβασα την ανάρτησή σου Μαρία.
      Καλύτερα πιστεύω θα ήταν ένας άνθρωπος να συγκεντρώνει όσο γίνεται περισσότερα χαρακτηριστικά από αυτούς τους 8 τύπους. Σε διαφορετική περίπτωση το πράγμα περιπλέκεται γιατί θα έχεις φίλους … όλο τον κόσμο!
      Είσαι πάρα πολύ νέα και γι’ αυτό έκανες τώρα αυτές τις διαπιστώσεις. Και είναι καλό που τις έκανες τώρα. Όσο πιο μεγάλη διαπίστωνες ότι μερικοί άνθρωποι που αγάπησες και εμπιστεύτηκες δεν άξιζαν, τόσο πιο μεγάλο θα ήταν το χαστούκι.
      Το βουλώνω γιατί ακούγομαι σαν μπαμπάς σου.
      Καλό Σ/Κ.

      Διαγραφή
  11. Πολυ ωραια αναρτηση και πολυ ενδιαφερουσες οι αποψεις ολες! Εχω την τυχη να μετραω χρονια σε φιλιες! Αναμεσα τους και μια με ατομο του αντιθετου φυλου. Πανω σε αυτο, πιστευω πως αν υπαρχει χημεια αναμεσα σε δυο ανθρωπους ερωτικη δεν παιζει να γινουν φιλοι, αν δεν υπαρχει τοτε δεν τιθεται θεμα. Με τον αντρα μου ας πουμε σαν φιλοι ξεκινησαμε, αλλα ηταν φανερη η ελξη κι ας μη θελαμε να το δουμε, ολοι οι αλλοι το εβλεπαν και μας περνουσαν ζευγαρι παντου, εμας μας πηρε 2 χρονια σχεδον, οχι να το αντιληφθουμε, αλλα να το παραδεχτουμε!
    Τωρα, ποιος ειναι φιλος αληθινος; Αυτος που θα σε συντρεξει, θα σε στηριξει, θα σε ταρακουνησει, θα σου σταθει και θα σε ανεχτει, μα πιο πολυ απο ολα, αυτος που οταν σε δει ευτυχισμενο θα χαρει πραγματικα, που δεν θα ζηλεψει, που θα νιωσει τη χαρα σου στο πετσι του και θα την μοιραστει μαζι σου!
    Καλο ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξεκινήσατε σαν φίλοι και καταλήξατε αντρόγυνο;
      Γιαλαντζί φίλοι δηλαδή!
      :)))

      Ο φίλος ο αληθινός (άλλου είδους φίλος δεν υπάρχει) θα γίνεται πάντοτε ευτυχισμένος με τις χαρές σου και πάντοτε θα δυστυχεί με τις λύπες σου.
      Όταν κάποτε τον χάσεις, θα χαθεί από μέσα σου ένα ζωτικό σου όργανο.
      Πολλοί, δυστυχώς, αυτό δεν το έχουν καταλάβει.

      Καλό Σ/Κ.

      Διαγραφή
  12. Άλλο ένα ανεξάντλητο θέμα. Τι να πρωτοπιάσω; Ο καθένας καταθέτει τα βιώματά του.

    Πρωτίστως θα υπερασπιστώ τη φιλία μεταξύ αντιθέτων φίλων. Υπάρχει και παρά υπάρχει. Αυτό περί φλερτ και αλλιώτικων συναισθημάτων μπορεί να συμβεί και σε άτομα του ιδίου φύλου. Γιατί δεν σας έχει τύχει να σας πλησιάσει φιλικά ένα άτομο του ιδίου φύλου και οι προθέσεις του να είναι άλλες; Αν ένας άνθρωπος αναζητά φιλίες, φιλίες θα βρει. Αν τώρα κάποιος ψάχνεται αλλιώτικα και πιάνει φιλίες μήπως και του κάτσει τίποτα ερωτικό αυτό είναι άλλο θέμα και ίσως και να φαίνεται από την αρχή.

    Συνεχίζω τώρα στο θέμα των ψεύτικων φίλων. Στην συνομοταξία αυτή να βάλουμε κι αυτούς που αναζητούν κόλακες και παρατρεχάμενους. Από τέτοιες ιστορίες άλλο τίποτα!

    Και τώρα στο καλό. Στη φιλία όλα παίζονται. Και να έχεις αγαπημένα πρόσωπα από την παιδική ηλικία και στην πορεία να διαμορφωθεί αλλιώτικα ο χαρακτήρας του καθενός και να αραιώσουν οι παρτίδες. Και να μεγαλώσεις και να βρεις στη συνέχεια καινούριους φίλους. Κάθε ηλικία είναι καλή ηλικία για να γεννηθούν καινούριοι δεσμοί. Μπορεί με τα χρόνια οι πιθανότητες να μειώνονται ανάλογα με το εργασιακό πόστο του καθενός. Δεν θα πρέπει να έχουμε άμυνες. Να είμαστε αθώοι και ανυποψίαστοι σαν τα μικρά παιδιά και ανάμεσα στα 30 άτομα που θα γνωρίσουμε θα μας κάτσουν και 2 καλά φιλαράκια. Τις απογοητεύσεις είναι που δεν πρέπει να τις παίρνουμε στα σοβαρά. Ουδείς αναντικατάστατος.

    Δόξα τω θεώ από φίλους έχω μπόλικους κι αληθινούς . Κάποιους τους έχω από το Δημοτικό, κάποιους τους βρήκα στην πορεία. Κάποιους τους έχασα γιατί άλλαξαν ρότα, κάποιους τους προσπέρασα εγώ. Μόνο που οι φιλίες όπως και τα σπιτικά δεν κρατιούνται μόνο με σύμμαχο την καλή τύχη. Κάνεις τα στραβά μάτια, δίνεις τόπο στην οργή, κάνεις υπομονή κι αυτοί που αξίζουν κάνουν το ίδιο στις δικές σου κακές στιγμές. Δεν υπάρχει διάκριση ανάμεσα στις γυναικείες και τις αντρικές φιλίες. Υπάρχει διάκριση ανάμεσα στους ανθρώπους. Και οι άντρες μπορούν να γίνουν τρομακτικά ανταγωνιστικοί μεταξύ τους και να φαγωθούν. Το μέγεθος του εγωισμού είναι αυτό που θα ορίσει την σύμπλευση με άλλους ανθρώπους.

    Συνήθως τα καλομαθημένα παιδιά που έχουν όλη την αγάπη των γονιών τους είναι πιο αυστηρά στα κριτήρια της φιλίας τους. Τα άλλα τα παιδιά τα πιο αδικημένα αγκαλιάζουν τους ανθρώπους με τέτοια δίψα που χτίζουν συγκλονιστικές φιλίες.
    Και κάτι ακόμα για τις ετερόφυλες φιλίες. Αν δεν υπάρχει αληθινή φιλία μεταξύ ενός άνδρα και μιας γυναίκας τότε δεν μπορεί να υπάρξει και αληθινή αδελφικότητα μεταξύ ετερόφυλων αδερφιών.

    Το να θεωρούμε ως μέτρο οικειότητας την λογική του αποδυτηρίου , ότι μπορούμε δηλ να αλλάξουμε τα ρούχα μας μπροστά στον άλλον χωρίς να τρέχει τίποτα δε με βρίσκει σύμφωνη. Γιατί υπάρχουν και γυναίκες που δεν νιώθουν άνετα να αλλάξουν τα ρούχα τους μπροστά σε άλλες γυναίκες όπως υπάρχουν και τέτοιοι άντρες αντίστοιχα. Όπως επίσης πάλι μη θεωρούμε ως μέτρο φιλίας και το αν θα μοιραστούμε με τα κολλητάρια μας τις πολύ προσωπικές μας στιγμές.

    Η φιλία είναι η καθαρή και άδολη αγάπη. Είναι η δυνατή σχέση που μετριέται κυρίως σε αυτά που δεν λέγονται. Πολύ κάνουν το λάθος να νομίζουν πως επειδή μοιράζονται τα προσωπικά τους με τους άλλους, έχουν κάνει και φίλους. Τα προσωπικά μας τα λέμε και στον ψυχολόγο, και στον πνευματικό και οπουδήποτε αλλού, αυτό δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Αντίθετα πολλές φορές μπορεί να δείχνει και έλλειψη συναισθηματικής νοημοσύνης.

    Ουφ αυτά! Έγινα κουραστική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διαπιστώνω από τα σχόλια ότι η συντριπτική πλειοψηφία υπερασπίζεται πως είναι δυνατό να υπάρχει πραγματική φιλία μεταξύ άντρα και γυναίκας.

      Χριστίνα, δεν αναφέρομαι σε λιγούρηδες. Σε αυτούς που θα την πέσουν και στην ξαδέλφη, και στη θειά τους και σε όποια βρεθεί μπροστά τους. Αυτό που λέω είναι ότι πάντοτε θα υποβόσκει κάτι σε αυτές τις φιλικές σχέσεις. Βαθύ και αγνό, δεν είπε κανείς πως ντε και καλά πρέπει να είναι βρώμικο και να έχει απώτερο στόχο το κρεβάτι.

      Είναι στο χέρι δυο ανθρώπων να το θάψουν όσο γίνεται πιο βαθιά. Αν αφήσουν τα πράγματα στην τύχη, θεωρώ πως αργά ή γρήγορα (μάλλον γρήγορα) θα βγει στην επιφάνεια. Έτσι είναι η ανθρώπινη φύση, μη κοροϊδευόμαστε.

      Θεωρώ πολύ δύσκολο να μην περάσει ποτέ από το μυαλό κάτι τέτοιο. Όταν με τον άντρα της κάποια γυναίκα διαφωνεί συχνά, και κάπου υπάρχει ένας φίλος που την καταλαβαίνει σε όλα, δεν μπορεί διάολε να μην έχει κάνει ποτέ κάποιες σκέψεις.
      Δεν λέω πως τις εξωτερικεύει, μιλάω για σκέψεις.

      Στο στρατό έκανα αυτό που λέμε «κολλητούς». Περνάγαμε ατέλειωτες ώρες με εκπαίδευση, αγγαρείες, ασκήσεις, συζητήσεις, πλάκα, γκομενότσαρκες στα μπαρ. Δεν ανταλλάξαμε τηλέφωνα ούτε με έναν. Χαθήκαμε όλοι μεταξύ μας και κοιτώντας τώρα κάποιες φωτογραφίες θυμάμαι ελαχίστων τα ονόματα.
      Γι’ αυτό πιστεύω (και το έγραψα) πως κατά τη γνώμη μου οι γερές φιλίες δημιουργούνται στα μικρά μας χρόνια.
      Δεν είναι κανόνας, η γνώμη μου είναι, επειδή αυτό βιώνω.

      Διαγραφή
    2. Από τη στιγμή που η φιλία είναι αγάπη και η τρυφερότητα και αυτές οι καλοπροαίρετες σκέψεις που λες είναι καλοδεχούμενες. Δεν είναι κάτι κακό ούτε κάτι που μπορεί να υποβιβάσει και να αναιρέσει τη φιλία.Ξέρεις πόσες φορές έχουμε πει εμείς οι γυναίκες στις φιλενάδες μας σε παντρεύομαι; Και χωρίς να σημαίνει πως έχουμε ομοφυλοφιλικές τάσεις. Απλά τι γίνεται, οι γυναίκες είμαστε παρα πολύ εξοικειωμένες με την διαχυτικότητα και την τρυφερότητα. Τα αγάπη μου, μωρό μου, λατρεία μου, κουκλάρα μου είναι στο καθημερινό πρόγραμα. Αν και οι άντρες ήταν πιο εκφραστικοί στην τρυφερότητά τους με τους φίλους τους δεν θα τους προβλημάτιζε αυτό το υποβόσκον συναίσθημα. Η αγάπη έχει πάντα την έλξη μέσα της, είναι ο υγιής πόθος του άλλου. Στα παλιά τα χρόνια οι πρωτοχριστιανοί το φιλί στο στόμα το είχαν πολύ διαδεδομένο. Όλους τους αγαπημένους τους, άντρες, γυναίκες τους ασπάζονταν τρυφερά στο στόμα. Εμείς τα περιπλέκουμε τα πράματα.

      Διαγραφή
    3. Στα πλαίσια της πλάκας μπορείς να πει καθένας ότι του κατέβει. Μιλάμε λοιπόν για διαχυτικότητα που εξυπακούεται ότι υπάρχει στα πλαίσια μιας φιλίας. Πάντως αν στην παρέα υπάρχει ομοφυλόφιλος/η δεν του πετάς κάτι τέτοιο κάθε τρεις και λίγο. Κάπου μπερδεύονται τα όρια και οι παρεξηγήσεις δεν θα αργήσουν.

      Αδυνατώ να φανταστώ τα φιλιά στο στόμα που περιγράφεις. Γεννήθηκα σε άλλες εποχές, έμαθα διαφορετικά, κινούμαι σε διαφορετικό κόσμο.
      Κάποτε οι άνθρωποι μπορεί να κυκλοφορούσαν γυμνοί, σε άλλες εποχές μπορεί να συμμετείχαν καθημερινά σε όργια, αλλού να ήταν διαδεδομένη η αιμομιξία. Οι κοινωνίες της εποχής όλα αυτά τα εκλάμβαναν ως απολύτως φυσιολογικά. Αυτό δεν μου λέει τίποτα για το σήμερα.
      Δεν βρίσκω ωραία την εικόνα να πηγαίνω επίσκεψη και η γυναίκα μου να φιλιέται στο στόμα με τον μπάρμπα μου και εγώ με τις ανιψιές μου.

      Στο Ισλάμ ας πούμε είναι πολύ διαδεδομένος ο ομοφυλοφιλικός έρωτας. Υπάρχουν κοινωνίες όπου το αγόρι πρώτα θα κάτσει να …. και μετά θα πάει με γυναίκα. Και κάθε τρεις και λίγο ξαναδοκιμάζει και τον ομοφυλοφιλικό έρωτα. Θα έπρεπε αυτό να μου λέει κάτι;

      Πιστεύω ότι ο κάθε ενήλικος άνθρωπος έχει πια δομήσει έναν χαρακτήρα. Δεν χρειάζεται να αλλάζει απόψεις επειδή κάπου αλλού κάτι άλλο συμβαίνει.

      Προσωπικά μου βγάζει τεράστια απέχθεια ο κοντσίτας. Ζούμε σε μια ελληνική κοινωνία που αν τολμήσω και πω ή γράψω ότι αυτό το σούργελο (που δεν έχει καταλήξει ούτε ο ίδιος τι ακριβώς είναι) μου προκαλεί απέχθεια θα αποκτήσω τόσα πολλά κοσμητικά επίθετα, μερικά εκ των οποίων δεν υπάρχουν ούτε στο λεξικό.
      Υπάρχουν ομοφυλόφιλοι σοβαροί άνθρωποι, υπάρχουν και τα καρναβάλια (Σαμαράς, Βαλλιανάτος)

      Καταλήγοντας: αποδεχόμαστε (εγώ αυτό κάνω) ότι ζούμε σε μια κοινωνία που έχει κανόνες. Αν θέλουμε μια κοινωνία χύμα, πάμε σε άλλη κουβέντα. Καλό είναι να σέβεται ο καθένας τις όποιες ιδιαιτερότητες των άλλων (και πρωτίστως των φίλων του), οφείλει όμως και ο καθένας να μη προκαλεί, μόνο για να προκαλεί.

      (για τη φιλία το ξεκίνησα και αλλού με πήγε)

      Διαγραφή
    4. Χαχαχαχα. Όχι το χύμα είναι εμμετικό. Μια ανθρώπινη αγκαλία δεν είναι ποτέ προσβλητική. Αλλά ακριβώς επειδή η κοινωνία μας δεν είναι αγγελικά πλασμένη ακόμα και τα αθώα πράματα κάποιοι τα εκμεταλεύονται.

      Το παράδειγμα για τον ασπασμό είναι όντως αληθινό και το κρατούν ακόμα σαν έθιμο οι ιερείς στην εκκλησία. Και δεν δείχνει το πως θα έπρεπε να εκδηλώνουμε την αγάπη μας αλλά δείχνει το πόσο πονηρή είναι η κοινωνία των ανρθώπων. Κι εγώ αν αγκαλίασω την κολλητή μου και της πω σ αγαπάω κοριτσάρα μου, θα γυρίσουν 15 λεσβίες (με το σημπάθειο για τις κοπέλες) και θα μου την πέσουν. Τα πράγματα πάνε από μόνα τους.

      Αν είσαι ελέυθερος οκ δεν τρέχει και τίποτα να νιώσεις πιο τρυφερά για μια φίλη σου. Άλλωστε πολλοί υπέροχοι γάμοι ξεκίνησαν κάπως έτσι και ίσως είναι πιο υγειές τα ζευγάρια να είναι και φιλαράκια. Αν είσαι δεσμευμένος τα όρια μπαίνουν εκ των πραγμάτων. Αν έχεις το σπιτικό σου ούτε για τον κολλητό σου δεν μπορείς να παρατήσεις τη γυναίκα σου μέσα στα άγρια μεσύνυχτα χωρίς να παίζει ζήτημα ζωής και θανάτου.

      Ας πούμε για να ολοκληρώσουμε πως οι ετερόφυλες φιλίες, μας προετιμάζουν για να γίνουμε καλύτεροι σύζυγοι. Γυναίκες που δεν είχαν άντρες φίλους είναι πολύ κοκότες αν μου επιτρέπεται η έκφραση. Μιλάνε μόνο για κομμωτήρια και ρούχα και όλους τους βλέπουν σαν υποψήφιους γκόμενους. Αντίστοιχα άνδρες που δεν είχαν ποτέ φιλίες με γυναίκες τείνουν να είναι περισσότερο φαλοκράτες. Η εταιρόφυλη φιλία μας δείνει την ευκαιρία να γνωρίσουμε το αντίθετο φύλο να το καταλάβουμε και να το αγαπήσουμε. Εκπαιδευόμαστε στην αγάπη χωρίς να πρέπει να κάνουμε 150 σχέσεις μέχρι να μάθουμε να διαλέγουμε σύντροφο.

      Εμένα τουλάχιστον αυτές οι φιλίες μου με βοήθησαν πάρα πολύ. Πείρα την αγάπη που χρειαζόμουν χωρίς να ξεροσταλίάζω κάποιον γκόμενο να νοιαστεί για μένα, να με γλεντήσει κα μετά να με αφήσει. Και βλέπω πως με βοήθησαν ακόμα περισσότερο στο να ανοίξω με μεγάλη ευκολία και το δικό μου σπιτικό. Κατανοώ ευκολότερα της ανάγκες του άντρα μου και κάνουμε και καλή παρέα.

      Διαγραφή
    5. Αυτό το σχόλιο, Χριστίνα, με το οποίο αποσαφηνίστηκαν κάποια πράγματα, με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.
      Δεν θα ντραπώ να αγκαλιάσω έναν φίλο ή μια φίλη με το ‘φόβο’ μήπως κάποιος (ψυχανώμαλος) το θεωρήσει προσβλητικό. Δεν μπορώ (και δεν με ενδιαφέρει) να μπαίνω στο μυαλό του καθενός και να λειτουργώ ανάλογα με το πώς τον βολεύει.
      Άλλο όμως αυτό και άλλο το χύμα. Ο καθένας έχει το απόλυτο δικαίωμα να αυτοδιαχειρίζεται και θα ήμουν ο τελευταίος που θα επέβαλλα κανόνες. Θεωρώ όμως πως μια ‘αυτολογοκρισία’ είναι ιδανική για να μη παρεξηγούνται οι ανθρώπινες σχέσεις.
      Τι εννοώ λέγοντας ‘χύμα’;
      Διάβασε [αυτό] και πες μου αν έχω άδικο όταν λέω ότι μερικοί προκαλούν για να προκαλούν.
      Αν είμαι σε παραλία γυμνιστών και οι κυρίες κάνουν ότι γουστάρουν, θα φταίω εγώ που θα τις κοιτάω σαν λιγούρης. Όταν όμως βρίσκομαι στην παραλία με τα παιδιά μου, το πράγμα αλλάζει. Δε νομίζεις;

      Χάρηκα για τις απόψεις που ανταλλάξαμε.

      Διαγραφή
    6. Καλά τι συζητάμε τώρα; Παρανόησης Πέτρο που εορτάζεις σήμερα! Δε μιλάω για χίπηδες που πήραν την έννοια της αγάπης και της αδελφοσύνης και την έκαναν ανωμαλία! Για απλά πράματα μιλάω που είναι πολύ κρίσιμα. Θα σου φέρω ένα απλό παράδειγμα και θα πιάσεις τη λογική μου. Ο παππούς μου, θεός σχωρέστον δεν είχε ποτέ γυναίκες φίλες, μα ποτέ! Ε λοιπόν όλες τις έβλεπε εκ του πονηρού. Τον μίλαγε μια γειτόνισσα, αα αυτή με γουστάρει έλεγε. Έβλεπε μια άλλη γυναίκα να χαιρετάει έναν άλλο γείτονα, αααα αυτή τον κερατώνει τον άντρα της έλεγε. Με τούτα και με κείνα ακόμα και στο σπιτικό της μάνας μου έβαλε μπουρλότο, γιατί ο πατέρας μου ήταν πολύ κοινωνικός λόγο δουλειάς και όλα τα παρεξηγούσε. Και να σημειώσω πως ο παππούς μου δεν είχε αδερφές , μόνο αδέρφια.
      Πέρα όμως από τον παππού το υπόλοιπο οικογενειακό περιβάλλον έχει να επιδείξει πολύ δυνατές αδελφικές φιλίες που μετράνε πάνω από 30 και 40 χρόνια και είναι κάτι παρά πάνω από οικογένεια για όλους μας. Και ίσα , ίσα όταν έχουμε ετερόφυλες φιλίες μαθαίνουμε να είμαστε διακριτικοί, κοινωνικοί και να διαχωρίζουμε τους ρόλους, να σεβόμαστε και να αγαπάμε πραγματικά. Η αγάπη είναι αγάπη και απλά αλλάζει ο τρόπος έκφρασης. Όπως ένας πατέρας διαφορετικά θα φερθεί στην κορούλα του και διαφορετικά στο γιο του, έτσι και στις κοινωνικές μας σχέσεις διαφοροποιούμαστε.
      Τώρα για τα χυμαδιά που είπες, με αφήνουν αδιάφορη. Αυτά είναι ακοινωνησία και καθαρός εγωισμός, είναι άτομα που αναγνωρίζουν δικαιώματα μονάχα στους εαυτούς τους. Και έχουμε κάθε ευθύνη και δικαίωμα και να τα επιπλήττουμε και να τα απομακρύνουμε από τον περίγυρο μας. Δεχόμαστε την διαφορετικότητα αλλά όχι την γαϊδουριά. Και το ζούμε καθημερινά αυτό. Δεν χρειάζεται να πέσουμε πάνω σε γυμνιστές. Και σε μια παρέα υπάρχει πάντα ένας/μία γκόμενος/α που δεν ξέρει να διαχωρίζει την γκομενότσαρκα από την κοινωνική συναναστροφή. Θα έρθει ντυμένος/η σα να πηγαίνει στα μπουζούκια, όλα βγαλμένα στη φόρα (γιατί πλέον και οι άνδρες τσιτσιδώνονται…) και θα μιλάει ακατάπαυστα για τα γκομενικά του/της.

      Διαγραφή
    7. Έναν τέτοιο παππού, όπως τον περιγράφεις, είχα κι εγώ. Αν έβγαινε τώρα από τον τάφο και έβλεπε τα τατουάζ, τα σκουλαρίκια, την ποιότητα της τηλεόρασης και της μουσικής που έχουμε και γενικά τον τρόπο ζωής μας, το πιθανότερο είναι να ξαναγέμιζε το δίκαννο και να κυκλοφορούσε στους δρόμους.

      Μιλάμε προφανώς για άλλες εποχές και ανθρώπους άλλης κουλτούρας και βιωμάτων. Η γυναίκα δεν εργαζόταν, ήταν απλά υποχείριο του άντρα της (και πολλές φορές σάκος του μποξ), ο κακός μαθητής δεν ήταν δυσλεκτικός (ποιος το γνώριζε τότε;) αλλά παλιόπαιδο και ‘ξύλο απελέκητο’, τα ήθη επέβαλλαν φούστα μέχρι τον αστράγαλο (και μόλις έκλειναν τα φώτα γινόταν το έλα να δεις).

      Εξακολουθώ να πιστεύω και να λέω Χριστίνα ότι είναι αντικειμενικό το πώς ορίζει ο καθένας μας την φιλία. Προσωπικά τής δίνω πολύ στενά «όρια». Αυτός που αντιλαμβάνομαι εγώ ως αληθινό φίλο έχει λίγες αλλά πολύ συγκεκριμένες «προδιαγραφές». Είναι καθαρά ο δικός μου τρόπος αντίληψης του θέματος. Γι’ αυτό επαναλαμβάνω ότι δεν μπορούν να μπουν κανόνες ή να επικρατήσει μια κοινή λογική.

      Τέλος θα σου πω ότι επειδή οι παρέες μου είναι λίγων και πολύ συγκεκριμένων ατόμων (πάντα έτσι ήταν) ποτέ δεν παρεισφρήσανε χαζοχαρούμενοι και χαζοχαρούμενες. Κοιτώντας καμιά φορά στην παραλία κάποιες παρέες δίπλα μου, βλέπω που ακριβώς δεν θα ήθελα να είμαι.

      Δεν είναι θέμα πουριτανισμού. Είναι θέμα να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα μέσα στο κεφάλι μας και να μη πηγαίνουμε σαν τα ζώα.
      Ζητώ συγγνώμη από τα ζώα.

      Διαγραφή
    8. Προφανώς είσαι από τους τυχερούς. Στην δική μου παρέα που την κρατάμε από τα σχολικά χρόνια, υπάρχει ίσως και για καλό μια πολύμορφικότητα. Οι φίλοι έχουν κι άλλους φίλους που ενίοτε πρέπει να συσχετίζομαι μαζί τους προς χάριν της συλλογικότητας. Μια φορά επιχείρησα να εκδηλώσω την δυσφορία μου αλλά είδα έτσι πως πλήγωνα τους παιδικούς μου φίλους κι έτσι έβαλλα νερό στο κρασί μου. Τώρα το πράγμα κάπως συμμορφώνεται. Μεγαλώνουμε και αρχίζουν να κατανοούν κι εκείνοι την δική μου οπτική.

      Ε αυτή η λογική των παλιών ανθρώπων όμως δεν είναι και πολύ μακριά μας. Αν σκεφτείς πως εμένα με μεγάλωσε αυτός ο παππούς και τον έχασα πρόπερσι καταλαβαίνεις την αντίθεση των γενεών μας! Και πάλι όμως τα καταφέραμε και συναντηθήκαμε στη μέση.

      Όλα είναι βιωματικά αυτά που λέμε. Ως μοναχοπαίδι και παιδί χωρισμένων γονιών , έμαθα να είμαι πάρα πολύ επιεικής με τους ανθρώπους. Μετά το γάμου μου άρχισα να γίνομαι κι εγώ πιο αυστηρή, επηρεαζόμενη πάντα από την αντρική σκοπιά το συζύγου. Κάποιες εκκαθαρίσεις τις έκανα αναγκαστικά αλλά δεν σταματώ να προσπαθώ να κάνω καινούριους φίλους.

      Διαγραφή
    9. Καταλαβαίνω απόλυτα αυτό που λες και σίγουρα δεν μπορείς να το ελέγξεις. Ο καθένας μας μπορεί να φέρει στην παρέα του κάποιο καινούριο μέλος, που θα περάσει χρόνος για να ενσωματωθεί σε αυτή (κάτι που ίσως μπορεί και να μη γίνει ποτέ).

      Οι ανθρώπινες σχέσεις προϋποθέτουν αμοιβαίες υποχωρήσεις. Το θέμα είναι πριν κάποιος φτάσει στο σημείο να εκφράσει στη παρέα τη δυσφορία του για το καινούριο μέλος, να έχει προηγηθεί ένα "ξεσκαρτάρισμα" από πριν. Φαντάζομαι πως έχω το μυαλό να καταλαβαίνω αν κάποιος "κολλάει" ή όχι στο σύνολο και να μην υποβάλλω τους υπόλοιπους στη βάσανο είτε να μου το πουν είτε να κάνουν τα στραβά μάτια.

      Κάνω παρέα με ανθρώπους που μεταξύ τους δεν θα "κολλήσουν" ποτέ, γι’ αυτό φροντίζω να μην τους "μπλέκω". Θα βγω με τον έναν ή με τον άλλον, για διαφορετικούς λόγους με τον καθένα. Κάποιος είναι της κουλτούρας, με άλλον βγαίνω για τσίπουρα. Μεταξύ τους δεν έχουν τίποτα κοινό.

      Η τελευταία παράγραφος του σχολίου σου, πιστοποιεί αυτό που λέμε σε όλη τη συνέχεια των απόψεων που ανταλλάσσουμε εδώ και 2 μέρες: οι συγκυρίες είναι αυτές που θα οδηγήσουν στη μοναδικότητα του κάθε χαρακτήρα, μέσα από τον οποίο θα θέσει ο ίδιος τα όρια σε κάθε έκφραση της συμπεριφοράς του.

      Διαγραφή
  13. Χτύπησες φλέβα με την ανάρτησή σου σήμερα!
    Κοντεύουν 10μήνες που έχει χαλάσει μια φιλία και 40χρόνων.
    Ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω πως έσβησε!
    Η μάλλον δεν μπορώ να καταλάβω πως μετά από 40χρόνια ένιωσε απειλή από μένα που την είχα πάνω από αδελφή μου!

    Είναι λάθος να πιστεύουμε ότι η φιλία βασίζεται στην ειλικρίνεια γιατί όλοι θέλουμε
    να μας κανακεύουν και να μας αποδέχονται όπως είμαστε.
    Ο καθένας έχει τη δική του αντίληψη για την έννοιά της φιλίας
    και δεν μπορούμε να την αλλάξουμε.
    Αλλά αυτή που αναλύεις στην ανάρτηση
    πολύ σπάνια να βρεθεί και κυρίως μεταξύ γυναίκας-άντρα ή
    ακόμα πιο σωστό σε ετερόφυλα ζευγάρια!

    Καλό και δροσερό ΣΒΚ
    εύχομαι με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς θα υπάρχει κάποιος λόγος γι’ αυτό που έγινε. Μπορεί να είπες ή να έκανες κάτι, για σένα αστείο, γι’ αυτήν σοβαρό. Αν δεν το λύσετε μεταξύ σας δεν θα το λύσει κανείς άλλος. Και το πιο σωστό είναι να μην αναμιχθεί κανείς!

      Προσωπικά δεν θέλω να με κανακεύει ο φίλος. Έχω τους εχθρούς μου γι’ αυτό. Θέλω τον φίλο να μου λέει κατάμουτρα πότε κάνω μαλακίες. Διαφορετικά θα έπαιρνα έναν ολόσωμο καθρέφτη και θα μίλαγα μόνος μου.

      Μακάρι να δροσίσει.
      Όχι ότι με πειράζει ιδιαίτερα.
      Λατρεύω το καλοκαίρι (με τα καλά του και τα κακά του) και δεν το αλλάζω ούτε με μια μέρα χειμώνα.
      Καλό Σ/Κ.

      Διαγραφή
    2. Χρόνια Πολλά χαρούμενα
      γεμάτα υγεία,αγάπη για σένα
      και αυτούς που αγαπάς!


      Νομίζω πως δρόσισε για τα καλά τόσο
      που δεν κάνει για θάλασσα σήμερα:))

      Διαγραφή
    3. Σήμερα δεν πήγα για μπάνιο. Πήγα σε μια βάφτιση σε παραλιακή εκκλησία (ναι! υπάρχουν και τέτοιες!) και έβλεπα τη θάλασσα ψιλοχάλια.
      Αύριο λέω να πάρω το ποδήλατο και να πάω.
      Ευχαριστώ για τις ευχές.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  14. Καλημέρα! Καταρχήν να σου ευχηθώ: Πολλά και καλά τα χρόνια σου Πέτρο, να χαίρεσαι το όνομά σου, την οικογένειά σου (κάπου διάβασα ότι έχεις και παιδιά), να μην λήψει ποτέ η αγάπη και η ευλογία από τη ζωή σου...

    Φλία είναι αγάπη, είναι σχέση ζωής, είναι μοίρασμα, είναι βίωμα.
    Η φιλία είναι βιωματική-όπως και η πίστη άλλοστε!
    Θεωρώ φίλο μου όχι αυτόν που συμφωνεί μαζί μου ή εγώ μαζί του, αλλά αυτόν που μου δίνει ανυστερόβουλα την αγάπη του και την προσοχή του. Με την καλύτερή μου φίλη δεν ταιριάζουμε ως προσωπικότητες και όμως τα βρίσκουμε και παρόλο που εκείνη την άφησα στην Αθήνα και εγώ είμαι στο χωριό, σχεδόν κάθε μέρα-μέχρι πριν λίγο καιρό τουλάχιστον- πίναμε καφέ παρέα (ας είναι καλά το τηλέφωνο) και ήταν σαν να ήταν πραγματικά δίπλα μου, είναι δίπλα μου γιατί το νιώθω ότι μ'αγαπάει και με νοιάζεται, όπως και εκείνη το ίδιο.
    Με έχει βρίσει, την έχω βρίσει, όμως ο θυμός δεν κράτησε πάνω από μισή ώρα και ποτέ μα ποτέ δεν "χτύπησε" η μια στην άλλη τα λάθη της.
    Είναι η δεύτερη αδερφή μου.
    Αυτή είναι η φίλη που δεν έχουμε καμιά συγγένεια, ευτυχώς όμως είμαι ευλογημένη και έχω συγγενείς που είναι και πραγματικοί φίλοι.
    Δεν μπορώ να συμπληρώσω άλλα, με έχουν καλύψει οι απαντήσεις των περισσοτέρων.
    Τις ευχές μου ξανά από καρδιάς Πέτρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω ήδη γράψει αυτό που λες και πιστεύω, ότι η απόσταση δεν είναι δυνατή να επηρεάσει τη φιλία. Επίσης ότι ο αληθινός φίλος δεν θα σου λέει συνέχεια ‘μπράβο’ γιατί προφανώς σε δουλεύει. Αποκλείεται να μην κάνεις ποτέ λάθη, οπότε ποιος ο λόγος να σε επιβραβεύει;
      Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές.
      Να έχεις μια όμορφη Κυριακή και να περνάς καλά.

      Διαγραφή
  15. Αγαπητέ μου Πέτρο, ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ!
    Υγεία, οικογενειακή γαλήνη και την ευτυχία να κάνεις πολλούς ακόμα καλούς φίλους, σου εύχομαι.
    Το θέμα της Φιλίας, έχει επεξεργαστεί πολύ όμορφα και στο κείμενό σου και, ακόμα πιο πολύ, στα ακόλουθα σχόλια. Εγώ έχω μόνο να καταθέσω, ότι θεωρώ τους φίλους μου τον πιο πολύτιμο, ίσως τον μοναδικό πραγματικό θησαυρό, με τον οποίο έχω ευλογηθεί. Όπως είχα γράψει και παλιότερα....
    Το πιο μεγάλο απόκτημα, οι φίλοι μου,
    στους ώμους μου κρατάνε κολλημένα τα φτερά.
    Από κοντά κι από μακριά να μου θυμίζουνε,
    πως είναι ωραία η ζωή μας κι ας περνά....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ποίημά σου Μαρία είναι από μόνο του μια ανάρτηση και θέμα για μεγάλη συζήτηση.

      Ευχαριστώ για τις ευχές σου και ιδιαίτερα που έγραψες το "πολύχρονος".
      Όσοι μου έχουν τηλεφωνήσει έως τώρα μου εύχονται "πολύχρωμος"...!
      Οι άτιμοι, με έχουν κάνει εμπριμέ!
      :)))

      Διαγραφή
    2. Ποια είναι η Μαρία; εεε; :-)) ;-))
      Άντε και του χρόνου "μονόχρωμος"!

      Διαγραφή
    3. Χαχαχα!!! Ότι να ‘ναι!
      Αννούλα, πως έγινε αυτό; Ήθελα να ‘ξερα ποια είχα στο μυαλό μου!!!

      Τέλος πάντων, Μαρία μου, να μας ζήσει το νέο σου όνομα!
      Ο (άχρωμος) νονός σου…
      :))))

      Διαγραφή
  16. Μεγαλη συζητηση πιασατε τελικα!
    Περασα να ευχηθω !!!!
    Χρονια Πολλα Ακυβερνητε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, εδώ το συνηθίζουμε με τις μεγάλες συζητήσεις. Πολλές φορές τα σχόλια ξεπερνούν κατά πολύ την ανάρτηση. Και είναι κάτι που λατρεύω.
      Ευχαριστώ για τις ευχές.
      Να με χαίρεστε τέτοιος που είμαι…

      Διαγραφή
  17. Πέτρο, τελικά εγώ είμαι το ακυβέρνητο ώρες-ώρες!!!!
    "ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ"
    Να ζεις όσο μπορείς όπως επιθυμείς!!!!

    Μ' αρέσει που σου έστειλα και μέιλ πριν... αλλά όποιος κάνει βόλτες αυτά παθαίνει!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σου έχω πει να κόψουμε τις πολλές παρέες. Θα σας χαλάσω!
      Οι βόλτες επιβάλλονται για αποτοξίνωση. Εγώ να δεις που (αν όλα πάνε καλά) σε καμιά 10ριά μέρες φεύγω και θα επιστρέψω αρχές του επόμενου. Έχει να πέσει στερητικό σύνδρομο…
      Στον ΟΚΑΝΑ με βλέπω!

      Διαγραφή
    2. Σε καμιά δεκαριά μέρες φεύγω κι εγώ, αλλά πιθανόν θα έχω μια επαφή με τα διαδικτυακά δρώμενα!!!
      Το στερητικό σύνδρομο πρέπει να το κοιτάξουμε όλοι σοβαρά!!!!
      Φιλιά, βρε Πετρή!!!

      Διαγραφή
    3. Δεν βλέπω τηλεόραση και δεν διαβάζω εφημερίδα. Το ίντερνετ καλύπτει και τα δύο. Το άσχημο επίσης είναι ότι όλες αυτές τις ημέρες θα με στερηθείτε.
      Στον ψυχίατρο που το είπα μου είπε να κάνετε υπομονή.
      Αυτό.

      Διαγραφή
    4. Μάλλον έχει δίκιο ο ντοτόρος... χεχεχε!!!

      υ.γ.1
      Περιμένουμε τα πλάνα σου, ακυβέρνητο ον με το απλανές βλέμμα (στην έσκασα...)!!!!
      υ.γ.2
      Θα ρωτήσω κι εσένα, γιατί το ακατανόμαστο αρχηγό από 'κει παθαίνει το ίδιο και δεν ξέρει τι γίνεται.
      Εδώ και αρκετές μέρες εξαφανίζονται τα σχόλιά μου όταν πατήσω προεπισκόπηση και τα ξαναγράφω σχεδόν κάθε φορά. Έχεις καμιά ίδεα;

      Διαγραφή
    5. Εδώ δεν αποκαλύπτω μυστικά.
      Τα ρουφιανεύω στο μέιλ.

      Ο μπλόγκερ αυτές τις εποχές έχει τις κακές του.
      Του 'φυγε η γκόμενα, δεν έχει λεφτά για παγωτό ... δεν έχω καταλάβει.
      Copy πριν το δημοσιεύσεις. Αυτό κάνω πάντα και δεν χρειάστηκε ποτέ να το κάνω paste.
      Όποτε δεν το κάνω copy τότε σίγουρα χάνεται.
      Άμα σου λέω εγώ ότι έχει τις κακές του...

      Διαγραφή
  18. Καλημέρα και χρόνια πολλά!
    (κάλλιο αργά παρά ποτέ...)

    Αν και ειπώθηκαν σχεδόν τα πάντα στη συζήτηση, θα προσθέσω το δικό μου (ανάποδο) ρητό: "οι φίλοι φαίνονται στα εύκολα"!

    Στα δύσκολα όλοι κοντά είναι.
    Διότι, όταν περνάς μια δύσκολη στιγμή, σε πλησιάζουν άλλοι από οίκτο, άλλοι για να επιβεβειαώσουν τη σχετική τους ανωτερότητα, άλλοι από υποκρισία.
    Είναι εύκολο να κλάψεις μαζί με κάποιον. Εκεί η σύμπτωση συναισθημάτων,δεν προϋποθέτει ψυχική ταύτιση.
    Δύσκολο είναι να γελάσεις μαζί του.
    Εκεί απαιτείται πραγματική ταύτιση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια σφήνα ως συνήθως...
      Σ' αυτό που λες, Γαλάτη, έχεις δίκιο και δεν το αναφέραμε ως κάτι ιδιαίτερο εδώ.
      Πράγματι στη χαρά θα καταλάβεις αν ο άλλος δεν ζηλεύει και σε νοιάζεται αληθινά!
      Και στα πολύ δύσκολα επίσης μην νομίζεις ότι μπορούν να είναι πάντα, γιατί κι εκεί χρειάζεται μια υπέρβαση.

      Πέτρο, όμορφος ο διάλογος, όπως εξελίχθηκε!

      Διαγραφή
    2. @ Μαζεστίξ
      Ε; Στα δύσκολα είναι όλοι κοντά;
      Πολύ αιρετική η άποψη. Εγώ είμαι βέβαιος για το ακριβώς αντίθετο.
      Στη φιλία θα ψάξω να βρω κάποιον να με αντέχει και να μου τα χώνει όταν λέω/κάνω μαλακίες. Στη φιλία δεν αναζητώ έναν ώμο να κλάψω. Αν έχω λεφτά θα βρω όσους θέλω.
      Θα συμφωνήσω με αυτόν που είπε “Για να μάθεις πόσους φίλους. έχεις αγόρασε ένα σπίτι στη θάλασσα”.
      Ευχαριστώ για τις ευχές.


      @σφήνα
      Προτείνω αυτό για νέο σου όνομα.
      :)))))

      Διαγραφή
    3. Ήρθα ( αν και έχω πάρει όρκο σιωπής) να συμφωνήσω με τη Γιαδικιάρογλου, που συμφωνεί με την Πετροπούλου :-)
      Πάντα το έλεγα ότι οι πραγματικοί φίλοι φαίνονται στα εύκολα, στις χαρές μου!
      Όταν χώρισα πριν χρόνια προσέτρεξαν όλες οι κουτσές Μαρίες.
      Όταν όμως έχω μια επιτυχία ποιανού λάμπουν τα μάτια από ευτυχία; Αυτός με αγαπά αληθινά.
      Και την έχω δει αυτή τη λάμψη ...να είμαι εγώ χαρούμενη και η φίλη μου διπλά!
      Καθόλου αιρετική η άποψη της Πετροπούλου, μπαρδόν του Μαζεστίξ!

      πωπω φαντάσου να μην είχα πάρει όρκο σιωπής!!!
      φεύγω ακροπατώντας!
      πάω να ντεκουπάρω!
      φιλί!

      Διαγραφή
    4. Για να το "μαζέψουμε" ο φίλος είναι πάντα δίπλα σου. Και στα εύκολα αλλά κυρίως στα δύσκολα. Θα λυπηθεί με τις πίκρες σου και θα χαρεί με τις χαρές σου. Έτσι τουλάχιστον το βλέπω εγώ.

      Οι "φίλοι" (=φίδια) τα έχουν λίγο μπερδεμένα και κάνουν τα ανάποδα.

      Κοίτα να δεις που έγινα εγώ ο αιρετικός της παρέας.
      Και να μην έχω έναν φίλο να πω τον πόνο μου...!

      Διαγραφή
    5. Τι να σου πω , βρε άνθρωπε, ωραίο όνομα μού προτείνεις...

      Διαγραφή
    6. Μου πήρε ώρα να το σκεφτώ.
      Με παραδέχεσαι;
      (Την Άννα την βάφτισα Μαρία. Τώρα που πήρα φόρα...)

      Διαγραφή
    7. Το "σφήνα" το έχω κάνει επάγγελμα, άρα δεν είναι ακριβώς όνομα αλλά ιδιότητα!!! Μόνο να μην έχει καμία σχέση με το idiot... ωχ (σάχλες)!

      Διαγραφή
    8. Έχεις ακούσει να λένε "της βγήκε η ιδιότητα";
      Όλο "της βγήκε τ' όνομα" λένε!

      Διαγραφή
  19. Λοιπόν : Ο "φίλος" (φίδι) , στα δύσκολα, βρίσκεται (τάχα) δίπλα σου, έχοντας στα μάτια του την ίδια λάμψη, που έχει ο πραγματικός φίλος στην χαρά σου. (Λέει η Άννα, που τα έχει ζήσει και τα δύο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πληγώθηκα και ράγισα όταν προέκυψε ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα στον γάμο μου πριν από έξι μήνες, μεταξύ εμένα και του συζύγου μου. τόσο τρομερό που πήγε την υπόθεση στο δικαστήριο για διαζύγιο. είπε ότι δεν ήθελε να μείνει ποτέ ξανά μαζί μου και ότι δεν με αγαπούσε πια. Έτσι μάζεψε έξω από το σπίτι και έκανε εμένα και τα παιδιά μου να περάσουμε έντονους πόνους. Προσπάθησα όλα τα δυνατά μου μέσα για να τον πάρω πίσω, μετά από πολλή ικεσία, αλλά όλα μάταια. Και επιβεβαίωσε ότι πήρε την απόφασή του και δεν ήθελε να με ξαναδεί. Έτσι ένα βράδυ, καθώς επέστρεφα από τη δουλειά, συνάντησα έναν παλιό μου φίλο που ρώτησε τον άντρα μου. Του εξήγησα τα πάντα, οπότε μου είπε ότι ο μόνος τρόπος να πάρω πίσω τον σύζυγό μου είναι να επισκεφτώ έναν ξυλουργό, γιατί πραγματικά λειτούργησε και σε αυτόν. η εμπιστοσύνη και η πίστη που έχω σε αυτό ο φίλος μου με κάνει να παίρνω τα λόγια του στα σοβαρά, του είπα να μου επικοινωνήσει με το άτομο που τον βοηθά, Στη συνέχεια μου έδωσε τον DR WALE WHATSAPP ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: +2347054019402. Έτσι το επόμενο πρωί, έστειλα ένα μήνυμα στον DR WALE. Μιλήσαμε και οι δύο και με διαβεβαίωσε ότι θα πάρω πίσω τον άντρα μου μέσα σε μια εβδομάδα. Τι καταπληκτική δήλωση, ο Δρ Γουέιλ μου είπε όλα όσα πρέπει να κάνω. Παραδόξως, ο σύζυγός μου, ο οποίος δεν με πήρε τηλέφωνο τους τελευταίους έξι μήνες, μου τηλεφώνησε για να με ενημερώσει ότι επέστρεφε. Τόσο εκπληκτικό!! Έτσι γύρισε την ίδια μέρα, με πολλή αγάπη και χαρά, και ζήτησε συγγνώμη για το λάθος του και για τον πόνο που προκάλεσε σε εμένα και στα παιδιά μας. Τότε από εκείνη την ημέρα, η σχέση μας ήταν τώρα πιο δυνατή από ό,τι ήταν πριν. Θα σας συμβουλέψω εκεί έξω εάν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα, επικοινωνήστε με τον DR WALE, σας δίνω 100% εγγύηση ότι θα σας βοηθήσει.. WhatsApp: +2347054019402 ή Email: drwalespellhome@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή