Σελίδες

Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2015

Ψηλά τον ήλιο


Ο κυρ Αντώνης πάει καιρός
που ζούσε στην κοσμάρα του
του ήρθε η τρομάρα του
σκόρπισε ο καψερός

Φραγμό δεν είχε ηθικό
θα τον πονάει ίσως
πολέμησε με μίσος
ότι ήταν λαϊκό  

Τον νέο δεν συγχάρηκε.
Λύγισε η καρδιά του;
ή η σκατοψυχιά του
είναι που δεν τον άφηκε;

Απλώθηκε η μαυρίλα
έγινε τρίτο κόμμα
πόσοι κρετίνοι ακόμα
στηρίζουν τη σαπίλα!

Δε σκέφτονται τα εγκλήματα
δε νιώθουν ενοχές
μα πως με ιαχές
αλλάζουν τα συστήματα

Μέσα και τα ποτάμια
τα θέλουν όλα δικά τους
κρυφά τ’ αφεντικά τους
που απλώνουνε πλοκάμια

Ο Βάγγος μοιρολόγαγε
πως φταίει ο Γιωργάκης.
Και δεν σου φταίει ο Άκης
που χρόνια τσιμπολόγαγε;

Νοιάξου για τα ρεμάλια σου
ψεύτες και θεομπαίχτες
μη ψάχνεις αλλού φταίχτες
κοίτα τα μαύρα χάλια σου

Ο Φώτης έγινε μπουχός
ήρθε η Θεία Δίκη
γιατί ήταν δεκανίκι
στη διαπλοκή λαγός

Οι Έλληνες είπαν φωναχτά:
Όξω "νοικοκυραίοι"!
αυτοί είν’ αρουραίοι
που τρων τον μπεζαχτά

Τα ανθρωπάκια έφυγαν
από την εξουσία
μα άλλη είν’ η ουσία
η χώρα που την έσκυψαν

Στο διάολο εσείς που φταίξατε
στύψατε την Ελλάδα
την είδατε αγελάδα
και όλοι την αρμέξατε

Ώρα για να δουλέψουμε
για μια δίκαιη χώρα
αυτό που μένει τώρα
είναι να το πιστέψουμε

Ψηλά να την σηκώσουμε
όλοι μαζί αντάμα
μήπως γενεί το θάμα.
Χρέος; Να την ενώσουμε!
................................................ 

Αυτή ήταν η συμμετοχή μου στο 6ο Συμπόσιο Ποίησης της Αριστέας.
Φυσικά δεν βραβεύτηκε γιατί με φάγαν τα κυκλώματα. Γι' αυτό δεν θα πάμε ποτέ μπροστά σ' αυτή τη χώρα (κλαψ!).

Backstage (που λένε και στο χωριό μου) για γέλια: Αφού το είχα γράψει και στείλει στην Αριστέα, την επόμενη ημέρα πρόσεξα στο blog της ότι ήταν υποχρεωτικές οι λέξεις αλλάζω ή αλλαγή. Η πλάκα είναι ότι εντελώς συμπτωματικά είχα συμπεριλάβει τη λέξη “αλλάζουν”.
 

32 σχόλια:

  1. Ο επιμένων σατιρικά ε;; Μα είναι μεγάλη πηγή έμπνευσης ο Τόνυς! Συνεχίζει ακάθεκτος να μας εκπλήσσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Τόνυς έχει να γράψει ακόμη πολλά νούμερα επιθεώρησης. Ευτυχώς από εδώ και πέρα μόνο θα γελάμε με αυτά.

      Διαγραφή
  2. Αν κάποιος καταφέρει να ενώσει όλον τον λαό σ'αυτήν την χώρα, αξίζει μια ξεχωριστή κατηγορία βραβείο Nobel για πάρτη του.
    Τον θαυμασμό μου για την ακαταπόνητη ικανότητά σου να πορεύεσαι με χιούμορ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι σχεδόν αδύνατο να ενωθεί αυτός ο λαός Αννούλα. Έχω σχεδόν τελειώσει ένα αφιέρωμα-σεντόνι που θα το "απλώσω" αύριο.

      ΥΓ: Πάντα με σάτιρα και χαμόγελο. Και όποιος αντέξει.

      Διαγραφή
  3. Ροδάνι η γλώσσα σου παιδάκι μου!!! Τι να σου πω!!!
    Ακόμα και στην ποίηση, βρε άνθρωπε...
    Τους τα σούρεις και ποιητικώς, σαν ένας άλλος Σουρής!!!!
    Στο έχω ξαναπεί για τον Σουρή!
    Φιλιά και να περάσεις όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω για Σουρής (πολύ μεγάλη μου τιμή), αλλά σουρεάλ χώρα είμαστε σίγουρα.
      Μονίμως με ανοιχτό το τριώδιο είμαστε. Πολλοί καρνάβαλοι βρε παιδί μου!!!

      Διαγραφή
  4. αχαχαχαχαχαχα! Τι λες βρε ακυβέρνητο άτομο;
    Τυχαία ήταν η λέξη μέσα!!!! ☺
    Τι να σου πω!
    Θυμάμαι το σχόλιο της Μαρίας: θα ήθελε να το είχε γράψει αυτή!
    Εγώ λέω ότι το έχεις με την ποίηση ( έστω και σατιρική) είσαι θεός!

    Ναι σε έφαγαν τα κυκλώματα...δεν λάδωσες! ήθελες να πας με το σταυρό στο χέρι! :p

    Φιλούρες από την μπουκλωτή παρουσιάστρια!
    Σου δίνω το βραβείο σατιρικού ποιήματος ( γιατί δεν είχαμε κι άλλο! ☺)

    ΥΓ: Δόξα τω θεώ ...τσεκάρισα δις ...δεν είχα λάθει ...φάει φωνήεντα ...τίποτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα την Παναϊα σε λέω…!!! Όταν λέω πως η λέξη μπήκε τυχαία, εννοώ πως μπήκε επειδή την ήθελα και όχι επειδή αναγκάστηκα να την εντάξω κάπου.
      Μετά λες εσύ πως είσαι χαζή και η άλλη ξανθιά!
      Ή σας κόλλησα ή με κολλήσατε. :))

      Προς όλους τους υπόλοιπους: Κυκλοφορεί ιός των υπολογιστών που χαζεύει. Για να προσέχουμε λίγο…

      Όσο για το "σατυρικό" ποίημα, γιατί δεν φτιάχνεις ένα …υπο-συμπόσιο με σάτυρα να γίνει το έλα να δεις;
      (Και μη βρίζεις. Δεν κάνει. Δεν είδες εγώ;)

      Διαγραφή
  5. Συγχαρητήρια Πέτρο!
    Για άλλη μια φορά έδωσες ρέστα με το χιούμορ σου!
    Και εις άλλα με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόνο το χιούμορ μας έμεινε.
      Είναι δωρεάν και κολλάει και τους γύρω.
      Καλημέρα.

      Διαγραφή
  6. Το φαντάστηκα σαν χορικό σε αρχαία σάτιρα, που θα παιχτεί στο μέλλον.
    Ο χορός να οικτίρει τον αστείο ήρωα και τα φυράματα της εξουσίας που κυβερνούσαν εκείνα τα χρόνια την Ελλάδα...
    Πέτρο μπορεί να μην βραβεύτηκε το έργο σου, σημασία έχει όμως ότι γράφτηκε με ψυχή και αποτυπώνει με ακρίβεια το λαϊκό αίσθημα.
    Το ζήλεψα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με απογοητεύσατε όμως βρε Μαράκι. Μου πήρε 10 ολόκληρα λεπτά από τον πολύτιμο χρόνο μου και δεν σάρωσε τα βραβεία.
      Κρίμα!
      Γι’ αυτό και δεν θα στείλω άλλο.
      Κατευθείαν στα Πούλιτζερ που ξέρουν να εκτιμούν!
      (μεταξύ μας - εντελώς αντικειμενικά - κι εγώ το ζήλεψα)

      Διαγραφή
  7. Το περίμενα το ποίημα πολιτικού περιεχομένου τέτοιες μέρες και με τέτοια λέξη! Καλά τόσο καιρό, βρε άνθρωπε, δεν πρόσεξες ότι σε κάθε συμπόσιο υπάρχει μια λέξη-κλειδί; Μας κούφανες και μας τάπωσες! Πάλι μέσα ήσουν! Απολαυστικό το ντεμπούτο σου! Να το ξανακάνεις! Κι όλη η ουσία είναι στο κλείσιμό σου!
    Στο σημείο αυτό πρέπει να ομολογήσω ότι εμένα με λαδώσανε για να μη σε ψηφίσω! Στην αρχή είπα να πάω στον εισαγγελέα, αλλά μετά σκέφτηκα ότι σε δυο μέρες θα έβαζε την υπόθεση στο αρχείο...ήρθε και ο λογαριασμός της ΔΕΗ...παλιοζωή, ρε φίλε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως δεν ήταν πάντοτε με μια συγκεκριμένη λέξη. Δεν είμαι σίγουρος γιατί δεν έχω συμμετάσχει ξανά.
      Ως πρωτάρης δικαιούμαι μια "πατάτα". (Ως χαζοβιόλης δικαιούμαι και σακί μη σου πω.)
      Ήμουν σίγουρος ότι δεν με ψήφισες λόγω ΕΝΦΙΑ. Τώρα μου λες ότι έφταιξε η ΔΕΗ. Δεν το περίμενα…

      Διαγραφή
  8. 1) Το backstage σου, που παρεμπιπτόντως, λένε και στο δικό μου το χωριό, είχε και πολύ πλάκα! Αχαχα! Και μετά περιμένουμε...συνειδητά την αλλαγή!!!!!!!!!
    2) Με είπες "κυκλώματα" ή ιδέα μου;;; Θα μιλήσεις με το δικηγόρο μου αγαπητέ, τίποτα λιγότερο δεν έχω να πω, πιο σαφές, πιο απειλητικό, πιο μεγάλο! ☺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1) Κοντοχωριανοί είμαστε; Να βρεθούμε καμιά μέρα ρε συ.
      Αλλαγή μ' εμένα μη περιμένεις . Ήρθα στον κόσμο σκέτος, χωρίς κάρτα αλλαγής.

      2) Με το δικηγόρο σου έχουμε μιλήσει και τα βρήκαμε. Μισά-μισά. Την έβαψες!

      Διαγραφή
  9. Πέτρο, μην βαρέσεις, αλλά έχουμε και μια Σοφία από την άλλη "γειτονιά"...
    Μην βαρέσεις, είπαμε, ε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αν είχα το δικαίωμα να ψηφίσω θα έδινα τις τρεις ψήφους στο 25 που ήταν τεχνικά και θεματικά άρτιο Στο δικό σου δίνω πέντε ψήφους επειδή το είναι επίκαιρο καλοδουλεμένο και επειδή έτσι μου αρέσει, αφού η ψήφος μου δεν μετράει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το να ψηφίσεις (στο μέλλον) είναι εύκολο. Απλά επειδή σε παλαιότερους σχετικούς διαγωνισμούς έμπαιναν διάφοροι απίθανοι άγνωστοι στο μπλογκ της Αριστέας και αλληλοψηφιζόντουσαν, ή έφτιαχναν ψεύτικους λογαριασμούς μπλόγκερ για να ψηφίζουν ένα συγκεκριμένο (μάλλον ο ίδιος/α ψυχανώμαλος/η ήταν), αποφάσισε η Αριστέα να μην επιτρέπει την ψήφο σε τύπους που μπήκαν για πρώτη φορά, δεν γνωρίζει και δεν εμπιστεύεται.
      Πάντως ευχαριστώ για την προτίμηση.

      Διαγραφή
  11. Καθόλου δεν πήγε ο νους μου σε σένα!!!! Αν και είναι εσύ...
    Αχ, και μένα με τρώνε τα κυκλώματα σε όλα τα Συμπόσια. Και καλά εσένα, μα κι εμένα που γράφω αριστουργήματα;;;;
    Πού πάμε;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοπέλα μου έτσι δεν θα πάμε πουθενά. Ελληναράδες που δεν αφήνουν τα νέα μπουμπούκια να ανθίσουν!!!
      (εγώ είμαι αυτό;)

      Διαγραφή
  12. Εντάξει μόνο εσύ θα μπορούσες να κάνεις κάτι χωρίς κανόνες και να σου βγει σωστό!
    Βρε μήπως να στέλναμε εσένα να διαπραγματευτείς με την Μέρκελ και τον Σόιμπλε;;
    Το ποίημα σου μου άρεσε πάρα πολύ εξ' ου και η ψήφος.
    Δεν ξέρω εσένα την Κανελλάκη και τον Μαζεστίξ σας μυρίζομαι στα συμπόσια της Αριστέας τον τελευταίο καιρό!
    Με τραβάτε σαν μαγνήτης, μήπως να πάω σε γιατρό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, να σου συστήσω τον δικό μου.
      Τα χάπια που μου δίνει δεν με πιάνουν αλλά δεν πληρώνω επίσκεψη.

      Αν πάω στον Σόιμπλε θα του ξεφουσκώσω τα λάστιχα. Σιγά μη τον αφήσω να μπει στην αίθουσα.

      Διαγραφή
  13. Εξαιρετικό, Πέτρο μου το ποίημα σου, με ευφυές χιούμορ σκιαγράφησες, πραγματικές ιστορίες της ελληνικής πραγματικότητας! Ανάμικτο το γέλιο με τον προβληματισμό, έδωσε μια ιδιαίτερη νότα στο "ταξίδι" του Συμποσίου μας!
    Να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο!

    Υ.Γ. Το κείμενο του Τασέζωφ "ο Αριθμός" που με παρέπεμψες δεν το ήξερα
    και σ' ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δεν σε έφαγαν τα κυκλώματα Πέτρο μου, σε έφαγε το όνομα του Αν....ούτε να το πω δεν βγαίνει. Μπορεί να τον σατίριζες, αλλά δεν παύει να μιλάς γι'αυτόν και ο κόσμος αρνείται.... Η αλήθεια είναι ότι σου πάει η σάτιρα, αλλά εγώ προς το παρόν επίτρεψέ μου να λατρεύω την όμορφη, ρομαντική και ευαίσθητη πλευρά σου στα διηγήματα (μετά από τόση πολιτική κριτική νομίζω θριαμβεύει η ευαισθησία σου).
    Καλή εβδομάδα, φιλάκια :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχουν όλα σε αυτό το κεφάλι.
      Και σάτυρα και ευαισθησία και χιούμορ και νεύρα...
      Οι γιατροί ακόμα να βρουν τι έχω!

      Διαγραφή