Σελίδες

Τρίτη 3 Απριλίου 2012

Εις υγείαν !



Τις τελευταίες μέρες με ταλαιπωρεί μια ίωση. Ξεκίνησε από το βράδυ της περασμένης Πέμπτης με συνάχι και λίγο βήχα, το Σαββατοκύριακο χειροτέρεψα με πυρετούς και πόνους στα κόκκαλα και χθες το απόγευμα αποφάσισα – πράγμα σπάνιο για μένα – να πάω στο γιατρό.

Αφού με ακροάστηκε ο γιατρός, είδε το λαιμό και μου πήρε την πίεση, ντύθηκα και κάθισα στη καρέκλα. Αυτός είχε ήδη αρχίσει να πληκτρολογεί στο laptop. Του έδωσα το βιβλιάριο ασθενείας (όταν το πήρα ήξερα πως δεν θα χρειαζόταν, αλλά εκεί είχα κολλήσει το αυτοκόλλητο με το ΑΜΚΑ). Από το βιβλιάριο πήρε και τα υπόλοιπα στοιχεία και το μόνο που μου ζήτησε ήταν ο αριθμός του τηλέφωνο μου. «Δεν χρειάζεται τίποτα άλλο» με διαβεβαίωσε, «τώρα είσαι φακελωμένος» είπε χαμογελώντας. Το βιβλιάριο πάει για πέταμα λοιπόν; Μάλλον όχι. Ποιος ξέρει να σου απαντήσει;

«Κοίτα να δεις γιατρέ» του είπα, «έχω τόσα χρόνια να έρθω στο ιατρείο σου, ούτε και σε άλλο έχω πάει και έτυχε να έρθω την πρώτη κιόλας μέρα της εφαρμογής του νέου νόμου για τα γενόσημα».
Και ακολούθησε ο παρακάτω διάλογος:
«Ποιανού νέου νόμου, μήπως πρόλαβε να ισχύσει;».
«Μα από σήμερα 2 Απριλίου δεν ισχύει ο νέος νόμος που σας επιβάλλει να γράφετε την ουσία και ο φαρμακοποιός να διαλέγει το φθηνότερο σκεύασμα;» του απάντησα.
«Ναι, αυτά λένε στις ειδήσεις, αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Μη ξεχνάς Πέτρο μου, στην Ελλάδα ζεις κι αυτό δεν αλλάζει. Αν ερχόσουν το πρωί –μέχρι τις 11-12 η ώρα – θα λειτουργούσα κι εγώ με τον τρόπο που μου λες. Θα έκανα τη διάγνωση, θα έγραφα την ουσία και θα πήγαινες στο φαρμακείο να διαλέξει ο φαρμακοποιός να σου δώσει το πιο φθηνό φάρμακο με την ουσία αυτή. Από το μεσημέρι και μετά τα πράγματα άλλαξαν. Άκουσα στο ραδιόφωνο (!) πως δεν ισχύει ακόμη ο νέος νόμος (!!!!!) κι ως εκ τούτου θα συνεχίσουμε να γράφουμε συνταγές όπως μέχρι χθες».

Έμεινα με ανοιχτό το στόμα. Όταν το έκλεισα συνέχισα τις ερωτήσεις.
«Συγγνώμη γιατρέ μου, από το ραδιόφωνο ενημερώνεσαι για τις εξελίξεις».
«Φυσικά! Όποιος γιατρός σήμερα δεν έχει ραδιόφωνο είναι χαμένος» μου απάντησε.

Κι ενώ συνέβαιναν όλα αυτά ο γιατρός προσπαθούσε μάταια να υποβάλλει ηλεκτρονικά τη συνταγή. Μου εξήγησε πως μόλις υποβληθεί περνάνε κάποιες στιγμές να πάρει έγκριση και μετά μπορεί να εκτυπωθεί. Το προσπάθησε πάνω από 15 φορές, αλλά το σύστημα τα είχε φτύσει. Φαντάσου, σκέφτηκα, να είμαστε σε κανα Δεκέμβρη που όλος ο κόσμος είναι άρρωστος και θα γίνονται δεκάδες χιλιάδες ηλεκτρονικές υποβολές την ημέρα.

Είχε περάσει ένα τέταρτο, περίμενε κι άλλος κόσμος και του είπα πως θα περάσω αύριο να πάρω τη συνταγή. Μου έγραψε τα φάρμακα σε ένα απλό χαρτί για να μου τα δώσει ο φαρμακοποιός.
«Τι σου χρωστάω;» τον ρώτησα. (την προηγούμενη Τετάρτη ο ίδιος άνθρωπος είχε πάρει από τη γυναίκα μου 5 ευρώ).
«Δώσε ότι θες, το έχουμε free».
Του αφήνω ένα εικοσάευρο πάνω στο τραπέζι, το βάζει στη τσέπη του, καμία κίνηση για ρέστα. «Εντάξει είμαστε» μου είπε, «περαστικά σου». Για απόδειξη ούτε λόγος!!!

Θυμάμαι παλιότερα διαμαρτύρονταν οι γιατροί γιατί από την κάθε μας επίσκεψη έβαζαν στη τσέπη 3,5-4 ευρώ. Έτσι έλεγαν. Πήγαιναν τα παραστατικά στο Ταμείο, περίμεναν αρκετό χρονικό διάστημα και κατέληγε να παίρνουν «ψίχουλα».
Μου ήσαν αδιάφορες οι κλάψες τους. Εφόσον είχαν σύμβαση με ασφαλιστικό ταμείο αποδέχονταν και τους όρους. Η πελατεία είναι πολύ μεγάλη για να σε αφήνει αδιάφορο. Αυτό που με ενδιαφέρει εμένα είναι ότι είμαι ασφαλισμένος, πληρώνω κανονικότατα τις εισφορές μου, χρησιμοποιώ ελαχιστότατες φορές τις υπηρεσίες τους, έχει πληρώσει απειροελάχιστες φορές το Ταμείο μου για μένα και σίγουρα οι εισφορές μου είναι κατά πολύ μεγαλύτερες από τις δαπάνες.

Τι γίνεται σήμερα; Α, το Υπουργείο μας σκέφτηκε κάτι πολύ σοφό: οι πρώτοι 200 πελάτες το μήνα (νομίζω πως το νούμερο διαφέρει ανάλογα την ειδικότητα) θα εξετάζονται από τους γιατρούς τους δωρεάν και οι υπόλοιποι θα πληρώνουν κανονικά. Εναλλακτικά όμως έδωσε και την εξής δυνατότητα: μπορεί ο κάθε ασθενής να πληρώνει ένα μικρό ποσό για να μην υπάρχουν οι διαπληκτισμοί και οι αμφισβητήσεις αν έχουν ή δεν έχουν εξεταστεί οι 200 πρώτοι. Τέλειο ε;
Χθες πάντως που είχε 2 ο μήνας αποκλείεται από το πρωί να είχαν περάσει 200 πελάτες. Η 1η Απριλίου ήταν Κυριακή και τα Ιατρεία κλειστά.

Με όλα αυτά διαπιστώνω το εξής απλό: ο ασθενής είναι δεν είναι ασφαλισμένος θα πληρώσει. Θα πληρώσει το γιατρό, θα πληρώσει το φάρμακο, θα πληρώσει γιατί είναι μαλάκας που γεννήθηκε στην Ελλάδα.

Και μετά θα βγει ο ανεκδιήγητος παπάρας λοβέρδος να μας πει ότι μειώθηκε η δαπάνη των Ταμείων. Τεράααααααστιο επίτευγμα!!! Αντί να βρει τους αλήτες (τους έχει ήδη βρει) που συνταγογραφούσαν με ρυθμό μυδράλιου και τις φαρμακευτικές εταιρείες (τις έχει βρει και αυτές) που χρέωναν μέχρι και 10πλάσιες τιμές στα φάρμακα που πουλούσαν στη χώρα μας, πάει να τ’ αρπάξει από τις τσέπες των ασφαλισμένων για να παρουσιάσει …«έργο». Όξω π**στη απ’ τη παράγκα!

Η συνέχεια δόθηκε στο Φαρμακείο. Απέχει μόλις 50 μέτρα από το σπίτι μου και με το φαρμακοποιό γνωριζόμαστε χρόνια. Ο φίλος Παύλος λοιπόν παραξενεύτηκε που με είδε στο μαγαζί του (είπαμε, είμαι κακός πελάτης) και επειδή δεν είχε άλλους πελάτες του έπιασα την ψιλοκουβέντα. Του είπα για τη κουβέντα με το γιατρό και την «επιτυχία» εφαρμογής του νέου νόμου, για να εισπράξω την απάντηση:
«Ο κάθε νόμος για να ισχύσει πρέπει να περάσει σε ΦΕΚ. Αυτός δεν έχει περάσει ακόμα…»
Τόμπολα !!!!!!
Ήθελα να ’ξερα τι κουβεντιάζουμε. Δεν πρόκειται για νόμο που σκέφτονται να ψηφίσουν, ούτε για νόμο που βελτιώνουν τα άρθρα του, ούτε για νόμο που ίσχυε αλλά καταργήθηκε. Πρόκειται για νόμο που διαφημίστηκε τόσο πολύ με συνεχείς παρουσιάσεις από υπουργούς και κανάλια πως θα ισχύσει από το πρωί της 2ας  Απριλίου και δεν τον είχαν ψηφίσει.
Δεν κάθισα να ψάξω την ορθότητα των λεγομένων του φίλου Παύλου γιατί το όλο πλαίσιο μου προκαλεί αναγούλα και χειροτερεύει την κατάστασή μου.

Χαριτολογώντας είπα στο φαρμακοποιό ότι το μαγαζί δεν τον φτάνει και πως πρέπει να σηκώσει τις προθήκες και τα συρτάρια μέχρι το ταβάνι, προκειμένου να έχει από όλες τις ουσίες τα φθηνότερα φάρμακα.
«Αυτό είναι το λιγότερο» μου απάντησε, «σκέψου πως προμηθεύομαι το φθηνότερο από κάθε ουσία και μετά από μια εβδομάδα μια νέα εταιρεία προκειμένου να μπει στην αγορά ή να την χτυπήσει, κατεβάζει την τιμή στο σκεύασμα κατά ένα λεπτό του ευρώ. Τώρα πλέον αυτή θα έχει το φθηνότερο φάρμακο. Εγώ τι θα κάνω το μέχρι χθες φθηνότερο, που μπορεί να έχω αγοράσει και 50 κουτιά; Και αυτό μπορεί να συμβεί ανά πάσα ώρα και στιγμή με όλα τα φάρμακα. Να παίζουμε με δεκάρες».
«Και το “καλύτερο” είναι άλλο. Εσύ έχεις συνηθίσει σε αυτό το φάρμακο, ο καρδιοπαθής παίρνει χρόνια το ίδιο, τον έχει σταθερό και το εμπιστεύεται, σε ψυχασθενή δεν το συζητώ να διαλέγω εγώ την αλλαγή της θεραπείας του ανάλογα τη φθήνια. Αν ο ασθενής επιλέξει να πάρει το ακριβότερο φάρμακο, δεν θα πληρώσει τη διαφορά από το φθηνότερο, αλλά όλο το ποσό»!!!!!

Έφυγα και πήγα να ξαπλώσω γιατί ο πυρετός είχε ανέβει…

11 σχόλια:

  1. Πολύ φοβάμαι φίλε Πέτρο ότι το δράμα θα κορυφωθεί στα μέτρα του Ιουνίου... Θεωρείται σχεδόν βέβαιη η αύξηση της συμμετοχής των ασφαλισμένων στην φαρμακευτική δαπάνη... Απο την άλλη βλέπω ότι κάποιες ευγενείς κατηγορίες εργαζομένων, όπως γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί, φοροτεχνικοί, δεν επιδεικνύουν την παραμικρή κοινωνική αλληλεγγύη... Το εικοσάρικο βαθειά στην τσέπη και τσιμουδιά!
    Την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ‘χω πει πολλές φορές: με αφορμή την κρίση οι καλοί έγιναν καλύτεροι και οι κακοί χειρότεροι.
      Η κοινωνική αλληλεγγύη Κωνσταντίνε δεν επιδεικνύεται από ανθρώπους που σε βλέπουν σαν εμπόρευμα. Τα πράγματα πηγαίνουν στο χειρότερο, η παραοικονομία έχει ξεφύγει εντελώς, το όποιο «συμμάζεμα» (Θεός να το κάνει) των δημοσιονομικών οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στο ότι εμείς οι (ανασφάλιστοι) ασφαλισμένοι βάζουμε το χέρι όλο και πιο βαθιά στη τσέπη. Μόλις τα κέρματα τελειώσουν και πιάσουμε φόδρα, ή κάνουμε ληστεία σε φαρμακείο ή ανοίγουμε ένα λάκκο και μπαίνουμε.
      Καλή σου μέρα.

      Διαγραφή
  2. Καταρχήν περαστικά.
    Εγώ δεν κατάλαβα κάτι...τον γιατρό γιατί τον πλήρωσες; Δεν σε κάλυπτε το ταμείο σου;Αφού είπες ότι έχεις βιβλιάριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το βιβλιάριο το πήρα μαζί μου για το ΑΜΚΑ, αλλά και για «ασφάλεια» μήπως μου το ζητήσει (είχα πολλά χρόνια να πάω). Τυπικά χρειάζεται αν επισκεφθείς άγνωστο γιατρό που δεν γνωρίζει αν είσαι ασφαλισμένος και σε ποιο Ταμείο και για να δει αν είναι θεωρημένο για το τρέχον έτος. Με τον συγκεκριμένο γιατρό δεν υπήρχαν τέτοια θέματα γιατί γνωριζόμαστε. Το βιβλιάριο πιστοποιεί ότι είσαι ασφαλισμένος, ο γιατρός όμως δεν εισπράττει πλέον επίσκεψη από το Ταμείο.
      Άρα;
      Άρα πλήρωνε και σκάσε!
      Ελπίζω να μη σου χρειαστεί ποτέ, αλλά καλού κακού αν επισκεφθείς γιατρό να έχεις μαζί σου χρήματα. Αυτά που ήξερες περί εισφορών και ασφάλισης να τα ξεχάσεις.
      Και μη με ρωτήσεις γιατί τότε να πληρώνουμε ασφάλιση. Δεν έχω απάντηση !

      Διαγραφή
    2. Δεν το πολυκατάλαβα. Εγώ έχω ΤΕΒΕ, αν πάω σε γιατρό συμβεβλημένο δεν θα πληρώσω, έτσι δλδ έγινε την τελευταία φορά που πήγα. Αν δεν είναι συμβεβλημένος, με την προϋπόθεση φυσικά το τεβε να μην έχει τον συγκεκριμένο γιατρό, πληρώνεις και παίρνεις κάποιο ποσοστό πίσω. Έχει αλλάξει αυτό;

      Διαγραφή
    3. Αυτό που ισχύει Μαρία μου το περιέγραψα.
      Οι πρώτοι 80, 100, 200 ασθενείς του γιατρού ανά μήνα δεν πληρώνουν και πληρώνουν όλοι οι υπόλοιποι κανονική επίσκεψη, που νομίζω ότι είναι γύρω στα 50€. Επειδή δεν μπορεί ο γιατρός να μετράει κεφάλια, ιδιαίτερα αυτοί που δεν έχουν γραμματέα, αλλά κυρίως επειδή υπάρχει κοροϊδία (πηγαίνεις στις 5 του μήνα και σου λέει ο γιατρός να πληρώσεις το 50άρικο γιατί έχει ήδη εξετάσει 200 άτομα) δόθηκε η εναλλακτική λύση να πληρώνουν όλοι από ένα "μικρό" ποσό. Το μικρό βέβαια το καθορίζει ο γιατρός και η δική σου διάθεση σε συνάρτηση με το πόσο ανάγκη τον έχεις.
      Ο παιδίατρος που πήγε ο κουμπάρος μου το παιδί του, τού είπε ότι δεν πληρώνουν μόνο οι πρώτοι 80 ασθενείς το μήνα. Συμπεραίνω λοιπόν ότι το νούμερο έχει σχέση με την ειδικότητα.
      Αν θα πλήρωνα λοιπόν στο συγκεκριμένο γιατρό το 50άρικο (αν είναι τόσο), θα έπαιρνα απόδειξη και ίσως κάποια επιστροφή χρημάτων. Το 20ευρω ήταν "μαύρο" και το κλαίω. Αλλά και 5 ευρώ να έδινα και ο γιατρός να εξετάζει μόνο 200 το μήνα, μιλάμε για ένα κατάμαυρο χιλιάρικο. Περισσότερα από το δικό μου μισθό.
      Ξέρεις μ' αυτό το 20άρικο πόσα τσίπουρα έχασα;
      Που θα με κάναν και καλύτερα ... :-))

      Διαγραφή
    4. Βασικά δεν πήγα στο τεβε να θεωρήσω το βιβλιάριο φέτος και δεν το πολυέψαξα λόγω δουλειάς και...λόγω καλής υγείας. Πρέπει να ενημερωθώ όμως.
      Τόσα λεφτά τελείως γα.....κα. Διαμέρισμα θα αγόραζα τόσα χρόνια.

      Διαγραφή
  3. Πέτρος και Παύλος, ασθενής και φαρμακοποιός, καλό :)
    Εξαιρετική ανάρτηση για να μαθαίνουμε απο πρώτο χέρι τι ακριβώς συμβάινει εκει έξω.
    Προσωπικά φοβάμαι οτι κάθε φορά που θα βγαίνει κάτι νέο, κάποιοι κάπου κάπως θα το ποελμάνε για να μην χάσουν. Αλλα πάντα θα χάνουμε εμείς τα κορόϊδα.
    Για το Λοβέρδο δεν εχεις άδικο.
    Αφου κι οι άλλοι όμοιοί του παρουσιάζουν ως επιτυχία στα οικονομικά, κάποια πλεονάσματα που βγήκαν καθαρά απο κόψιμο μισθών και συντάξεων.
    Αυτο το λένε επιτυχία και μετά θα ζητάνε την ψήφο μας.

    Σκέφτομαι να πάω μία στο ΙΚΑ για καμμια εξέταση, κάτι, να δω τι γίνεται. Πάντως δεν θα εχει αλλάξει το οτι ο γιατρός ζητάει χαρτζηλίκι και μαύρο. Επρεπε να του ζητήσεις απόδειξη ή να πάρεις πίσω το εικοσάρικο.
    Θα έπινες και τα τσίπουρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένα καλό «ρεπορτάζ» μπορεί να το κάνει ο κάθε υπουργός στέλνοντας κάποιον παρατρεχάμενο του να τεστάρει από πρώτο χέρι αυτά που αποφάσισε.
      Αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση, επειδή τουλάχιστον το 1/3 των βολευτών είναι γιατροί, ξέρουν πολύ καλά ότι με αυτό το νόμο θα υπάρξει μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης από τα «ασφαλιστικά» ταμεία και δραματική αύξηση της δαπάνης από μεριάς των «ασφαλισμένων». Χέστηκαν! Το χρήμα θα συνεχίσει να κινείται και ακόμη πιο μαύρο απ’ ότι πριν.
      Τα Ασφαλιστικά Ταμεία tzonako τα κατάντησαν σκέτα ταμεία. Μόνο για εισπράξεις τα έχουν. Μαζεύουν κι αυτά τα λεφτά μας για να τα στέλνουν στη τρόικα. Κατά τα λοιπά είσαι υποχρεωμένος να έχεις κρατική ασφάλιση, που δεν σου παρέχει τίποτα. Ώρες ώρες σκέφτομαι μήπως είμαι εγώ ο (..μπιπ..) που δεν πηγαινοερχόμουν σε γιατρούς να γράφω μαϊμού συνταγές, με μαϊμού παθήσεις, να δίνω το βιβλιάριο και σε άλλους (με το αζημίωτο) να γράφουν τα δικά τους, να κερδίζω και από το γιατρό και από το φαρμακείο. Λίγοι το έκαναν;
      Πάντως την επόμενη φορά που θα αρρωστήσω θα πάρω την παρέα και θα πάμε για ρακόμελο και ρεβυθοκεφτέδες! Καλύτερο είναι το μεντρόλ και το άλλο …δεν θυμάμαι ποιο είναι;
      Άσε που δεν έχουν και κορτιζόνη…

      Διαγραφή
  4. Mτα χαράς θα συμμετέχω στην θεραπεία σου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή